۲۴ شهریور ۱۳۹۳، ۱۵:۲۲

نوری گفت:

کنترل سالانه 102 میلیون متر مکعب از آب های سطحی استان مرکزی

کنترل سالانه 102 میلیون متر مکعب از آب های سطحی استان مرکزی

اراک- خبرگزاری مهر: معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: با اجرای طرح های آبخیزداری در استان مرکزی سالانه 102 میلیون متر مکعب از آبهای سطحی مهار و در سفره های آب زیر زمینی تغذیه می شود.

ابوالفضل نوری در گفتگو با خبرنگار مهر  افزود: به منظور کنترل و مهار روان آبها اجرای طرح های آبخیزداری از سال 70 در استان آغاز شده و تاکنون در سطح 980 هزار هکتار ازحوزه های آبخیز این عملیات اجرا شده است.

وی افزود: طرح ها ی آبخیزداری در قالب عملیات مختلف مکانیکی، بیومکانیکی و عملیات بیولوژیک اجرا می شود که شامل احداث بندهای خاکی، بانکت بندی، سرریز و ریپ رایپ بندخاکی، مرمت بندهای خشکه چین، بندسنگ و ملاتی، ، بندگابیونی سرریزسنگ و ملات و طراز بندی است.

نوری با اشاره به اینکه سال کذشته نیز در هفت هزار هکتار از اراضی استان عملیات آبخیزداری اجرا شده گفت: در صورت تخصیص اعتبار پیش بینی می شود امسال در سطح 30 هزار هکتار حوزه های آبخیز استان این عملیات اجرا شود.

وی اضافه کرد: استان مرکزی با دارابودن هشت حوزه آبخیز اصلی مشکلات قابل توجهی در زمینه فرسایش، رسوب، سیل و کم آبی دارد.

نوری خاطرنشان کرد: تغذیه سفره های آب زیرزمینی، مهار سیلاب، کنترل فرسایش خاک، ذخیره نزولات آسمانی کاهش اثرات خشکسالی از جمله اهداف اجرای طرح های آبخیزداری در استان است.
 

کد خبر 2370904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha