۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۴:۲۰

حجت الاسلام میرعمادی:

زمانه نباید بر معلم تأثیرگذار باشد/ تربیت مقدم بر تعلیم است

زمانه نباید بر معلم تأثیرگذار باشد/ تربیت مقدم بر تعلیم است

خرم آباد - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه معلم نباید تحت تاثیر فضا قرار گیرد افزود: معلم نباید بگذارد که فضای زمانه بر او تاثیرگذار باشد بلکه او باید بر فضای جامعه اثر بگذارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی ظهر یکشنبه در مراسم تجلیل از معلمان نمونه استان لرستان با اشاره به خصوصیات یک انسان کامل اظهار داشت: یک انسان کامل از هرگونه آفت علم به دور است.

وی آفت علم را کبر، غرور علمی، حسادت، فراموشی و گناه عنوان کرد و گفت: یک انسان کامل باید از این موارد دوری و پرهیز کند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد همچنین داشتن فضائل اخلاقی را یکی دیگر از ویژگی های یک انسان کامل دانست و افزود: یک انسان کامل از هرگونه گناه و آلودگی دور و به فضائل اخلاقی نیکو متصل است.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه بر اساس منابع دینی ما انسانها به دو دسته معلم و متعلم تقسیم می شوند بیان داشت: خداوند علیم است و معلم نیز مظهر صف علم خدا محسوب می شود.

وی با بیان اینکه معلمی که دارای این صفت خداست باید رنگ خدایی داشته باشد گفت: معلم جلوه ای از قدرت و علم خدا در درون جانش است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه معلم فرهنگ اخلاق، اقتصاد و زندگی را می آموزد تصریح کرد: شهید مطهری چنین انسانی بود و از اندیشه بلند و عمل صادقانه ای برخوردار بود.

حجت الاسلام میرعمادی با تاکید بر اینکه معلمان نیز باید مانند شهید مطهری اندیشه بلند و عمل خالصانه و صادقانه ای داشته باشند گفت: معلم با این دو بال مسئولیت تعلیم و تربیت را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه شهید مطهری با هوش، زکاوت، خرد ورزی و دیانت خود توانست روح اسلام را در جامعه زنده نگه دارد ادامه داد: شهید مطهری در برابر تفکر های لیبرالیسم، ماتریالیسم و التقاطی ایستادگی کرد چرا که این سه تفکر بودند که جوانان، اسلام، دین و دیانت را با خطر مواجه می کردند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد همچنین بر ضرورت زمان شناسی و بصیرت معلمان تاکید کرد و گفت: معلم باید رفتارش و گفتارش یکی بوده و خیر خواه و دلسوز باشد.

حجت الاسلام میرعمادی بر ضرورت توجه معلم به تربیت دانش آموزان تاکید کرد و گفت: معلم باید به تربیت دانش آموز بیش از تعلیم آن اهمیت دهد چرا که تربیت بر تعلیم مقدم است.

وی بر ضرورت تربیت دینی دانش آموزان از سوی معلمان تاکید کرد و بیان داشت: تربیت دانش آموزان باید بر اساس تربیت دینی، مبتنی بر قرآن و عترت باشد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد همچنین با تاکید بر اینکه معلم نباید تحت تاثیر فضا قرار گیرد افزود: معلم نباید بگذارد که فضای زمانه بر او تاثیر گذار باشد بلکه او باید بر فضای جامعه اثر گذار باشد.

حجت الاسلام میرعمادی بیان داشت: در این صورت است که به رسالت الهی تعلیم و تربیت عمل کرده است.

کد خبر 2284634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha