۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۳۷

اخبار نمایشگاه کتاب/

فروش بالای کتاب خاطرات ملاله یوسف زی/ استقبال از آثار مو یان و نویسندگان ترک

فروش بالای کتاب خاطرات ملاله یوسف زی/ استقبال از آثار مو یان و نویسندگان ترک

کتاب خاطرات ملاله یوسف زی دختری که توسط گروهک طالبان ترور نافرجام شد و همچنین کتاب «گوساله و دونده دو استقامت» اثر مو یان نویسنده چینی برنده جایزه نوبل سال 2012 از عناوین پرفروش در نمایشگاه کتاب هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، انتشارات نگاه امسال با 950 عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب شرکت کرده است که از این تعداد، 22 عنوان چاپ اولی هستند.

در میان کتاب های چاپ اولی این ناشر که فروش بالایی در نمایشگاه دارند، می تواند به کتاب «منم ملاله» اثر کریستینا لم با ترجمه صداقت حیاتی اشاره کرد که خاطرات ملاله یوسف زی دختر پاکستانی را شامل می شود که قربانی ترور نیروهای طالبان شد و اینک به عنوان فعال حوزه صلح اشتغال دارد. این دختر به دلیل اصرار بر تحصیل، توسط نیروهای طالبان هدف گلوله قرار گرفت و ترور شد اما با وجود اصابت گلوله به سر این دختر، این ترور نافرجام ماند و ملاله به انگلیس منتقل شد. کتاب خاطرات ملاله یوسف زی، خاطرات این شخص از زمان ترور به بعد را شامل شده و به گذشته او نیز می پردازد.

«گوساله و دونده دو استقامت» اثر مو یان نویسنده چینی برنده جایزه نوبل ادبی در سال 2012 نیز از پرفروش های انتشارات نگاه است. این کتاب، 2 داستان بلند از مو یان را با ترجمه اصغر نوری شامل می شود.

اما در میان آثار چاپ اولی مورد استقبال گرفته این ناشر در نمایشگاه می توان به دو کتاب از نویسندگان ترک اشاره کرد. «با و بی تکلف» از اورهان پاموک با ترجمه عین له غریب و «بازی های خطرناک» از آغوز آتای با ترجمه همین مترجم دو کتابی هستند که استقبال خوبی از آن ها در نمایشگاه به عمل آمده است و فروش خوبی دارند.

کد خبر 2285293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha