۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۹:۵۹

حجت الاسلام سهرابی:

50 میلیون تومان برای جبران خسارت آتش سوزی مسجد جامع فاروج مصوب شد

 50 میلیون تومان برای جبران خسارت آتش سوزی مسجد جامع فاروج مصوب شد

بجنورد- خبرگزاری مهر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: 50 میلیون تومان اعتبار برای جبران خسارت ناشی از آتش سوزی مسجد جامع فاروج اختصاص یافت.

حجت الاسلام سیف الله سهرابی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به آتش‌سوزی مسجد جامع فاروج که ظهر یکشنبه هفته جاری روی داد و در پی آن بخش‌های زیادی از این مسجد و تاسیسات آن در آتش سوخت، اظهار داشت: 50 میلیون ریال اعتبار از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان به منظور تعمیر و جبران خسارت ناشی از این آتش سوزی مصوب شد.

وی اضافه کرد که بر اساس برآوردها خسارت ناشی از حریق مسجد جامع فاروج کمتر از این میران اعتبار است اما انتظار می رود با تخصیص این اعتبار، مسجد جامع فاروج به صورت اساسی تعمیر و بازسازی شود.

مسجد جامع فاروج پیش از ظهر یکشنبه دیروز بر اثر اتصال سیم های فرسوده برق دچار آتش سوزی شد و آن گونه که حجت الاسلام عباسعلی قلی زاده، امام جمعه فاروج بعدا گفت حدود 70 میلیون تومان خسارت به بنا و بخشی از اموال آن وارد شد اما این حادثه خوشبختانه خسارات جانی نداشت.

مسجد جامع شهر فاروج، مرکز شهرستان فاروج در شرق خراسان شمالی با 70 سال قدمت از جمله قدیمی ترین مساجد این استان به شمار می رود و علاوه بر این که محل برپایی نماز جمعه این شهر بود؛ بسیاری از مراسم ها و گردهمایی های مذهبی و فرهنگی شهرستان نیز در آن محل برگزار می شد.

بنا به گفته حجت الاسلام عباسعلی قلی زاده، امام جمعه فاروج در پی آتش سوزی مسجد جامع، از این هفته تا زمان بازسازی کامل مسجد و رفع خسارات وارد شده از ناحیه آتش سوزی، نماز جمعه مرکز شهرستان فاروج در مسجد امام رضا(ع) این شهر برگزار خواهد شد.

شهرستان 52 هزار نفری فاروج در شرق خراسان شمالی به دلیل داشتن حوزه علمیه تاریخی محمودیه و تربیت علمای بزرگ دینی به دارالعلما شهرت دارد.

این شهرستان 112 مسجد، هشت زینبیه، سه حسینیه و یک مهدیه دارد.

کد خبر 2285887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha