۲۷ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۴۵

از ابتدای امسال/

وقف در خراسان شمالی 50 درصد افزایش یافته است

وقف در خراسان شمالی 50 درصد افزایش یافته است

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تاکنون شمار وقف های انجام گرفته در این استان به نسبت مدت مشابه پارسال 50 درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیف‌الله سهرابی صبح سه‌شنبه در بازدید از طرح های عمرانی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، با اشاره به این که از ابتدای امسال تاکنون 40 وقف جدید در شهرستان‌های هشت گانه این استان به ثبت رسیده است، اظهار داشت: این تعداد وقف به نسبت مدت مشابه پارسال 50 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان این که موقوفه های جدید خراسان شمالی شامل زمین زراعی، منزل مسکونی، املاک و... هستند، اضافه کرد: ارزش کلی این موقوفات جدید بیش از 20 میلیارد ریال برآورد شده است.

به گفته حجت الاسلام سهرابی ثبت 40 وقف جدید از ابتدای سال جاری تاکنون در خراسان شمالی در حالی است که پارسال در این مدت 20 وقف جدید به ثبت رسیده بود.

وی با اشاره به این که وقف های جدید در تمامی شهرستان های این استان به ثبت رسیده است، افزود: در این مدت بیشترین وقف در شهرستان اسفراین با 11 مورد و کمترین این تعداد در شهرستان مانه و سملقان با سه مورد بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی علت افزایش تعداد موقوفات جدید ثبت شده در این استان را اجرای فعالیت‌های تبلیغی وقف در خلال برگزاری طرح هایی نظیر آرامش بهاری، یاس نبوی و... این اداره کل ذکر کرد.

حجت‌الاسلام سهرابی اظهار داشت: در حال حاضر در خراسان شمالی چهار هزار و 416 فقره موقوفه شامل موقوفات مسکونی، تجاری و زمین‌های مزروعی با هشت هزار و 974 رقبه وجود دارد.

وی با بیان این که 85 درصد این تعداد رقبات یعنی بیش از هفت هزار و 300 فقره از آنها منفعتی بوده و درآمدزا هستند، اضافه کرد: تمهیدات لازم برای سرمایه گذاری بر روی موقوفات موجود در شهرستان های خراسان شمالی انجام شده و این اداره کل از سرمایه گذارانی که قصد سرمایه گذاری بر روی موقوفات این استان را داشته باشند استقبال می کند.

به گفته حجت‌الاسلام سهرابی غالب موقوفات خراسان شمالی شامل زمین کشاورزی، زمین تجاری، واحد مسکونی و هستند و عمده آنها نیز با نیت روضه سیدالشهدا(ع) و فعالیت‌های فرهنگی و دینی وقف شده اند که در این میان سهم موقوفات با نیت روضه سیدالشهدا(ع) بیش از 65 درصد است.

 

 

کد خبر 2313584

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha