۲۴ آذر ۱۳۹۴، ۲۰:۴۰

معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی:

شاخص اخذ سند برای موقوفات خراسان شمالی افزایش یافت

شاخص اخذ سند برای موقوفات خراسان شمالی افزایش یافت

بجنورد - معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از افزایش ۱۵ درصدی اخذ سند برای موقوفات استان تا پایان هشت ماهه اول امسال خبرداد.

مهدی محمودی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه اطلاعات حقوقی ۲۵۱ موقوفه و بقعه متبرکه  استان در سامانه جامع موقوفات کشور تکمیل و نهایی شده است.

وی با بیان اینکه امسال شاخص اخذ سند برای موقوفات این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است، اضافه کرد: تاکنون از مجموع پنج هزار و۱۶ موقوفه ثبت شده در خراسان شمالی، اطلاعات ثبتی دو هزار و۲۶۷ موقوفه و بقعه متبرکه تکمیل و نهایی شده و اسناد مالکیت آن‌ها نیز اخذ شده است.

محمودی ادامه داد: همچنین از میان بیش از۹ هزار و۹۰۰ رقبه موجود در خراسان شمالی نیز تاکنون برای سه هزار و۹۴۴ رقبه سند مالکیت اخذ شده که از این تعداد ۲۶۸ سند رقبه مربوط به هشت ماهه امسال است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر۴۰ درصد رقبات موجود در خراسان شمالی دارای سند و۶۰ درصد فاقد اسناد ثبتی هستند که تلاش می‌شود برای این رقبات نیز سند اخذ شود.

محمودی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه ۵۵ جلد سند دفترچه‌ای موقوفات و بقاع متبرکه خراسان شمالی به سند تک برگی تبدیل شده‌اند، افزود: همچنین در مدت مزبور تعداد ۴۰ پرونده دعاوی مربوط به بقاع متبرکه و موقوفات استان تعیین تکلیف شد.

وی اظهار کرد: در زمینه اراضی مورد اختلاف با منابع طبیعی نیز از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۲۰ رقبه تعیین تکلیف و مکاتبات لازم با اداره کل ثبت اسناد به منظور انتقال سهم این رقبات انجام شده است.

محمودی با بیان اینکه افزون بر این تاکنون تعداد پنج حکم صادره له موقوفات به اجرا درآمده است، اظهار کرد: همچنین مبلغ ۲۸۸ میلیون تومان از مطالبات اوقاف از دستگاه‌های اجرایی دولتی نیز به نفع موقوفات وصول شده است.

 

کد خبر 3001051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha