۹ خرداد ۱۳۹۴، ۹:۰۴

از ابتدای امسال تا کنون؛

۶۰ درصد سهیمه وقف خراسان شمالی در سال جدید محقق شد

۶۰ درصد سهیمه وقف خراسان شمالی در سال جدید محقق شد

بجنورد- معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون حدود ۶۰ درصد سهمیه وقف خراسان شمالی در سال جدید محقق شده است.

حجت الاسلام علی اکبر صفری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: امسال سهمیه وقف جدید استان برای ثبت در سامانه جامع موقوفه های کشور ۱۰۰ فقره تعیین شده که از این تعداد تاکنون ۵۹ فقره وقف در این سامانه به ثبت رسیده است.

وی اظهار داشت: وقف های ثبت شده بیشتر در حوزه اجتماعی، مذهبی، خیریه، مساجد بقاع متبرکه، حوزه علمیه و ... بوده است.

این مقام مسئول، در خصوص ارزش این تعداد وقف گفت: این تعداد وقف به ارزش ۳۷ میلیارد ریال در سامانه جامع موقوفه ها ثبت شده است.

حجت الاسلام صفری وقف یک منزل مسکونی در تهران به ارزش چهار میلیارد ریال را آخرین وقف ثبت شده از این استان در سامانه موقوفات کشور عنوان کرد و گفت: این منزل متعلق به خیر نیک اندیش قربانعلی شیرزاد بود که آن را برای استفاده و برگزاری اعیاد و مناسبت های مذهبی و قرائت قرآن در مسجد جامع بام اسفراین وقف کرده است.

وی در مورد بزرگترین وقف امسال این استان توضیحاتی داد و افزود: وقف یک باب منزل مسکونی  به مساحت ۴۵۰ متر مربع، دارای دو طبقه در شهر آشخانه یکی از بزرگترین وقف های سال جاری محسوب می شود.

حجت الاسلام صفری، ارزش ریالی این وقف را شش میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این منزل مسکونی برای استفاده حوزه علمیه شهر آشخانه مرکز شهرستان مانه و سملقان از سوی خیرعلی انگیزه وقف شده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر ۵۹ مورد وقف انجام شده، هم اکنون ۲۰ وقف جدید در حال انجام مراحل اداری برای ثبت در سامانه موقوفات کشور قرار دارد.

به گفته وی تلاش معاونت فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی بر این است تا در ایام ماه مبارک رمضان در راستای جذب خیرین برنامه های ویژه ای به مرحله اجرا گذاشته شود.

وی افزود: این اقدام به منظور جذب خیرین و تشویق آنان به وقف اموال با توجه به نیازهای روز جامعه برنامه ریزی شده است.

به گفته وی سال گذشته در خراسان شمالی ۱۰۲ مورد وقف به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد ریال در سامانه موقوفات کشور به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در استان ۹۱۱ هزار نفری خراسان شمالی، چهار هزار و ۶۶۲ موقوفه با ۹ هزار و ۱۹۲ رقبه وجود دارد که ۶۵ درصد از این موقوفه ها به نیت عزاداری امام حسین (ع) وقف شده است.

کد خبر 2763536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha