۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۰۸

اصغر خالقی در گفتگو با مهر:

مسابقات قهرمانی کشور نشان می‌دهد رکابزنان دوپینگ کردند یا نه

مسابقات قهرمانی کشور نشان می‌دهد رکابزنان دوپینگ کردند یا نه

دبیر فدراسیون دوچرخه‌سواری در واکنش به اظهارات برخی رکابزنان مبنی بر انجام دوپینگ در مرحله نخست لیگ برتر گفت: مسابقات قهرمانی کشور نشان می‌دهد که آیا واقعا برخی رکابزنان دوپینگ کرده بودند یا نه!

اصغر خالقی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص انتقادهای صورت گرفته از عدم انجام تست دوپینگ در رقابتهای بخش جاده مرحله نخست لیگ برتر عنوان کرد: قرار نیست در هر مسابقه‌ای تست گرفته شود چرا که در این صورت هزینه‌ها بالا می‌رود. ما مسابقات قهرمانی کشور را داریم که برای آن درخواست تست دوپینگ را ارابه کرده‌ایم. اما رقابتهای مرحله اول لیگ چون خارج از تهران بود و خیلی حساس نبود لزومی نداشت که در آن حتما تست گرفته شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا در بخش پیست این کار صورت گرفت، یادآور شد: برای مسابقات بخش پیست مرحله نخست لیگ برتر نیز ما درخواست نداده بودیم و خود کمیته ضد دوپینگ به طور سر زده اقدام به این کار کرد.

دبیر فدراسیون دوچرخه سواری در واکنش به ادعای برخی رکابزنان مبنی بر دوپینگی بودند نفرات برتر این مرحله گفت: این حرفها نمی‌تواند ملاک باشد. ما هفته آینده مسابقات قهرمانی کشور را در پیش داریم که قرار است تست دوپینگ گرفته شود. به طور معمول ورزشکاران در هر مسابقه چند درصد افت دارند ولی اگر به یکباره افت غیر عادی داشته باشد آنوقت موضوع فرق می‌کند. در هر صورت مسابقات قهرمانی کشور نشان می‌دهد که آیا واقعا برخی ورزشکاران دوپینگ کرده‌اند یا نه!

خالقی با اشاره به آمادگی خوب تیم ملی عنوان کرد: امسال هم به دنبال این هستیم تا در مسابقات قهرمانی آسیا که در قزاقستان برگزار می‌شود مدال‌های رنگارنگی را کسب کنیم.

 

کد خبر 2286075

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha