۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۸:۴۸

یزدانی:

دولت به دنبال توزیع فقر در کشور نیست/ ساز و کارهای سازمان تامین اجتماعی مانع توسعه صنعتی کشور است

دولت به دنبال توزیع فقر در کشور نیست/ ساز و کارهای سازمان تامین اجتماعی مانع توسعه صنعتی کشور است

اراک – خبرگزاری مهر: معاون توسعه مدیریت و منابع امور استانهای وزارت صنعت، معدن و تجارت، تعامل بخش خصوصی و دولت را از محورهای مهم کاری دولت تدبیر و امید برای افزایش تولید و سرمایه دانست و گفت: دولت به دنبال توزیع فقر در کشور نیست بلکه دنبال مقاوم کردن اقتصاد به دست مردم است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی یزدانی عصر سه شنبه با بیان این مطلب در گردهمایی روسای تشکل های صنعتی، معدنی وصنفی استان مرکزی افزود: سیاست ها و تدابیر دولت در حوزه فعالیت های بخش صنعت کلی است و برگزاری جلسات هم اندیشی با فعالان این عرصه در استانها کمک شایان توجهی به شناسایی مشکلات ریز پیش روی بخش صنعت و برنامه ریزی در جهت رفع آن دارد.

وی با اشاره به نقش واحدهای صنعتی در راستای تقویت روابط بخش دولتی و خصوصی گفت: فعالان بخش تولید باید با ارائه دیدگاه های کارشناسی خود دولت را در ارائه خدمات بهتر به بخش صنعت و تولید یاری کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع امور استانهای وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر ضرورت توجه به افزایش بهره وری گفت: افزایش تولید ملی، اقتدار ملی و هدایت سرمایه ها در گرو توجه به افزایش بهره وری است.

یزدانی با بیان اینکه مجموعه دولت رسالت اجرای قوانین را در کشور عهده دارند گفت: حل مشکل اشتغال، افزایش رونق اقتصادی، افزایش درآمدهای ملی و ... تنها در سایه آرامش، امنیت و روان کردن قوانین صورت می پذیرد نه با دور زدن قوانین. دولت در تلاش است با شناسایی موانع قانونی و تلاش در جهت اصلاح این قوانین بستر کار را برای تولیدکنندگان کشور هموار سازد.

دولت تدبیر و امید تا پایان عمر کاری خویش دروغی به مردم نخواهد گفت

وی با تاکید بر ضرورت ارائه آمارهای صحیح و نقش این مهم در برنامه ریزی برای حل مشکلات گفت: دولت تدبیر و امید دولتی حقیقت گو بوده و تا پایان عمر کاری خویش دروغی به مردم نخواهد گفت.

معاون توسعه مدیریت و منابع امور استانهای وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: دولت برای ارائه خدمات مطلوب به مردم سرکار آمده و باید پاسخگوی عملکرد مطلوب و نامطلوب خود باشد.

یزدانی در ادامه با بیان این که دولت دنبال توزیع فقر در کشور نیست بلکه دنبال مقاوم کردن اقتصاد به دست مردم است گفت: تشکیل گروه های کارشناسی و برگزاری جلسات متعدد با حضور فعالان بخش خصوصی و دولتی با هدف اصلاح قوانینی که مانع از دستیابی به اهداف کلان اقتصاد مقاومتی می شود از جمله اقدامات موثر در این زمینه بوده است.

وی با بیان این که وزرات صنعت، معدن و تجارت با مشکلات بخش صنعت بیگانه نیست افزود: اگر چه وزارتخانه با مشکلات بخش تولید و صنعت بیگانه نیست اما مصاحبه ها، هم اندیشی ها و نشست فعالان بخش تولید کمک قابل توجهی به حلی مشکلات خواهد کرد.

سخت گیری بانک ها در تامین وثایق توسط واحدهای تولیدی قابل قبول نیست

معاون توسعه مدیریت و منابع امور استانهای وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: روند نتیجه گیری در مسیر حل مشکلات سخت و طولانی است اما این مسئله نباید موجب دلسردی تولید کنندگان از پیگیری ها شود.

یزدانی با بیان این که همه انسانها به امید زنده اند گفت: باید با قدرت در مسیر تحقق اهداف مورد نظر بخش صنعت حرکت کرد چرا که ممکن است اتفاق ویژه ای در رونق اقتصادی کشور صورت بگیرد.

وی در ادامه از سخت گیری بانک ها در تامین وثایق توسط واحدهای تولیدی انتقاد کرد و گفت: در حالی که طبق قانون بانک ها باید نسبت به قبول محل اجرای پروژه به عنوان وثیقه بانکی اقدام کنند درخواست آنها مبنی بر ارائه وثایق ملکی دیگر توسط تولیدکنندگان غیر قانونی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع امور استانهای وزرات صنعت، معدن و تجارت تمامی واحدهای صنعتی را به تعامل با بانک صنعت و معدن سفارش کرد و گفت: تعامل شما با این بانک تخصصی از زمان انتظار واحدهای تولیدی برای انجام کارهای مربوطه می کاهد.

تعریف بودجه دولتی برای تشکل های صنعتی و صنفی مغایر ساختار غیر دولتی این تشکلها است

یزدانی در ادامه تعریف بودجه دولتی برای تشکل های صنعتی و صنفی را مغایر ساختار غیر دولتی این تشکلها برشمرد و گفت: تشکلها و انجمنهای صنعتی و صنفی دارای رسالت نقادی دولت هستند و زمانی می توانند به نقد عملکرد دولت در بخشهای مختلف بپردازند که مستقل باشند.

وی یادآور شد: تعریف بودجه دولتی برای تشکلهای آنها را از نقادان دولت به مداحان دولتی تبدیل کرده و دیگر جایگاهی در جامعه به این شکل نخواهند داشت.

معاون توسعه مدیریت و منابع امور استانهای وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این که دولت موظف به نگه داشتن احترام نگرش همکاران خود در بخش خصوصی است گفت: باید روحیه نقد پذیری در جامعه شکل بگیرد تا تشکلهای مردمی بتواند در تصیم سازی های کشور نقش مثبتی ایفا کند.

ساز و کارهای سازمان تامین اجتماعی مانع توسعه صنعتی کشور است

یزدانی در ادامه با اشاره به مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی بخش خصوصی که ناشی از عملکرد سازمان تامین اجتماعی است گفت: سازو کار این سازمان مانع توسعه صنعتی کشور است.

وی ادامه داد: برخی موانعی که سازمان تامین اجتماعی پیش روی تولید کنندگان قرار داده دست و پای صنعتگر را در کشور بسته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع امور استانهای وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد:  قدرت بخش خصوصی قدرت دولت است و باید با تقویت این بخش و تفویض اختیارات به این بخش در راستای تقویت قدرت دولت در عرصه بین المللی تلاش کرد.

یزدانی با بیان اینکه عدم ثبات در سیاست ها  و قوانین مشکل بزرگ پیش روی بخش تولید کشور است گفت: دولت یازدهم در تلاش است با واگذاری اموری که موانع قانونی ندارند به بخش خصوصی بخش قابل توجهی از مشکلات تولیدکنندگان را رفع کند.

وی در ادامه به نقش اتاق بازرگانی در حل مشکلات بخش تولید اشاره کرد و گفت:  اتاق بازرگانی اتاق فکر است و باید به گونه ای عمل کند که نقش پارلمانی خود را در جامعه تثبیت نماید.

معاون توسعه مدیریت و منابع امور استانهای وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این که نقش پارلمانی اتاق بازرگانی در تعریف قوانین بخش خصوصی تولید خلاصه می شود گفت: تمامی اتاقهای بازرگانی کشور باید با انعکاس موانع قانونی پیش روی بخش تولید و ارائه پیشنهارات خود به اتاق بازرگانی ایران زمینه رفع این موانع را فراهم کنند.

هنر صنعت فرش ایران و استان مرکزی امروز با مشکلات بسیاری روبروست

یزدانی در ادامه از سکوت نماینده شرکت فرش استان مرکزی اظهار تعجب کرد و گفت: هنر صنعت فرش ایران و استان مرکزی امروز با مشکلات بسیاری روبروست و مطالبات این بخش تنها توسط اتحادیه فرش دستباف دنبال می شود.

وی خرید سهام شرکت فرش توسط بانک تجارت را صرفا به خاطر قرار داشتن ملک این شرکت در میدان فردوسی و ارزش بالای آن اشاره کرد و گفت: شرکت فرش ایران و استان مرکزی نباید این هنر صنعت را در این شرکت به دست فراموشی سپرده و باید با بازاریابی و تبلیغات به رونق آن کمک کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز در این نشست با اشاره به توانمندی های صنعتی استان مرکزی گفت: علیرغم برخورداری از ظرفیت های صنعتی، معدنی و صنفی فعال در استان مرکزی و نقش این صنایع در تولید ثروت برای کشور متاسفانه هنوز این استان نتوانسته در جایگاه صنعتی، معدنی و صنفی در خور شان خود بایستد.

در سه سال اخیر فشار زیادی بر واحدهای تولیدی استان تحمیل شد

علیرضا زاوشی افزود: متاسفانه در سه سال اخیر فشار زیادی بر واحدهای تولیدی استان تحمیل شد و امید است با دوراندیشی دولت تدبیر و امید امسال شاهد رونق اقتصادی، افزایش صادرات، افزایش ظرفیت تولید واحدها و ایجاد اشتغال در استان مرکزی باشیم.

وی در ادامه از کمبود نقدینگی به عنوان مشکل پیش روی بخش صنعت یاد کرد و گفت:  کمبد نقدینگی در کنار افزایش هزینه های بخش تولید و قیمت تمام ده مشکلات بسیاری را پیش روی تولید کنندگان قرار داده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با اشاره به وجود سه هزار و 50 واحد تولیدی و صنعتی در استان مرکزی گفت: علاوه بر این یک هزار طرح صنعتی در استان در حال اجراست که اگر تا پایان سال جاری به جرگه تولید استان بیایند تحول عظیمی در بخش تولید و اشتغال استان اتفاق می افتد.

بخش قابل توجهی از صنایع استان با نیم تا یک سوم ظرفیت خود کار می کنند

زاوشی با بیان این که بخش قابل توجهی از صنایع استان هم اکنون به علت عدم نقدینگی با نیم تا یک سوم ظرفیت خود مشغول بکارند افزود: برای بکارگیری ظرفیت کامل اقتصادی خود به تامین نقدینگی برای واحدهای صنعتی نیازمندیم.

وی درادامه از معرفی سه هزار و 500 میلیارد تومان طرح صنعتی به بانک های استان خبر داد و گفت: از این تعداد یک هزار میلیارد تومان مصوبه پرداخت دریافت کرده اند این در حالیست که تا کنون 120 میلیارد تومان به صنایع پرداخت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی خواستار ارائه زیرساختهای ارزان قیمت به واحدهای تولیدی و صنعتی تاکید کرد و گفت: باید با ارائه بسته های حمایتی زمینه سرمایه گذاری در بخش صنعت و تولید را فراهم کرد.

واحدهای پتروشیمی استان مرکزی با زیر 30 درصد ظرفیت خود کار می کنند

زاوشی عدم توانایی مواد اولیه را از دیگر مشکلات فراروی بخش صنعت برشمرد و گفت: بسیاری از واحدهای پتروشیمی استان مرکزی هم اکنون به علت ناتوانی در تامین مواد اولیه زیر 30 درصد ظرفیت خود کار می کنند.

وی عدم ثبات در قوانین را مشکل دیگر بخش صنعت برشمردو گفت: افزایش هزینه های مختلف، تحریمها، طرح تحول، افزایش حاملهای انرژی، دستمزد .... همگی دغدغه پیش روی مدیران بخش صنعت است که باید به جد به انها پرداخته شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با بیان این که نوسانات قیمت ارز دست و پای تولید کنندگان را بسته است افوزد: نوسانات قیمت ارزقدرت تصمیم گیری را برای واحدهای تولیدی سخت و دشوار کرده است.

کد خبر 2286565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha