۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۶:۴۱

درویش خبر داد:

رونمایی از شبکه تشکلهای زیست محیطی/ راه اندازی مدارس محیط زیستی در کشور

رونمایی از  شبکه تشکلهای زیست محیطی/ راه اندازی مدارس محیط زیستی در کشور

اراک – خبرگزاری مهر: مدیرکل دفتر آموزش و مشاکرتهای مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور از رونمایی طرح شبکه بندی تشکلهای زیست محیطی سراسر کشور در 15 خردادماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد درویش ظهر  پنج شنبه در پنل زیست محیطی همایش ملی زیست بوم پایدار و توسعه در اراک افزود: این شبکه با هدف ایجاد جایگاه صنفی قانونمند برای تشکلها در روال دموکراتیک از رده های پایین شهرستانی، استانها، مناطق نه گانه ، ملی و بین المللی  صورت می گیرد.

وی ادامه داد: با رونمایی از این طرح نمایندگان سمن ها می توانند  به عنوان سفیران سبز از منافع محیط زیست دفاع کنند.

مدیرکل دفتر آموزش و مشاکرتهای مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان این که با تشکیل شبکه تشکلهای زیست محیطی کشور نماینده سمن ها به صورت رسمی و قانونی در مراحل تصمیم سازی دولتی، فراکسیونهای مجلس و قوه قضاییه حضور می یابند گفت: این نمایندگان ضمن ارائه مباحث تخصصی در موضوعات زیستی آب ، هوا، خاک ، انرژی های نوین، پسماند و تنوع زیستی ، مجور حضور در مجامع بین المللی و حق رای در تمامی تصمیم سازیها را خواهند داشت.

راه اندازی مدارس محیط زیستی در کشور

درویش یادآور شد: پیش نویس طرح شبکه بندی تشکلهای مردمی سراسر کشور به 31 استان ابلاغ شده و تا اول خردادماه خانه سازمانهای مردم نهاد فرصت دارند نواقص و پیشنهادات را اعلام کنند.

وی در بخش دیگر سخنان خود از راه اندازی مدارس محیط زیستی در کشور خبر داد و گفت:  این طرح با هدف تبدیل آموزگاران به تسهیل گران محیط زیست طراحی شده و 56 معلم در سطح کشور در مقاطع آموزشی پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه برای انتقال مفاهیم پایه محیط زیست و جلب مشارکت دانش آموزان در برنامه های زیست محیطی، فعالیت خواهند داشت.

کد خبر 2287795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha