۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۴:۵۸

موسیقی لری با «تال» در تالار وحدت اجرا می‌شود

موسیقی لری با «تال» در تالار وحدت اجرا می‌شود

کنسرت گروه موسیقی «تال» به خوانندگی فرج علی‌پور روز دوشنبه 22 اردیبهشت‌ماه در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرج علی‌پور نوازنده مطرح کمانچه‌، خواننده و نغمه ‌پرداز لرستانی همراه با گروه موسیقی «تال» قطعات خاطره انگیزی را طی یک شب برای علاقه‌مندان اجرا می‌کند. بخش اول این کنسرت در دستگاه شور است که طی آن قطعاتی چون شبانه، نازارم قشنگم، ساز سحری و جومه آوی اجرا می شود و در بخش دوم نیز در دستگاه ماهور قطعات برزان، زنگه زنگه، آمان گلیا، کوچکله شیرازی، کوچ، لرزان لرزان و دایه دایه نواخته می شود.

در ادامه این کنسرت از قطعه بهار گلونی که برای این برنامه ساخته شده، نیز رونمایی خواهد شد .فرج علیپور به عنوان خواننده و نوازنده کمانچه، مسلم علیپور نوازنده کمانچه و سرپرست گروه، میلاد علیپور نوازنده تار و تنظیم کننده، حمید بهروزی‌نیا نوازنده تار، داود رحمان پور نوازنده سنتور، مریم خدابخش نوازنده عود، آوا ایوبی نوازنده تار باس، مهدی بصیرت نوازنده قیچک باس، محسن کیهان نژاد نوازنده سرنا و بالابان، رضا دربندی نوازنده دف و دهل، ماهور زمانه پور نوازنده تنبک و شایان ریاحی به عنوان نوازنده سازهای کوبه ای وی را در این کنسرت همراهی می کنند.

کنسرت گروه موسیقی «تال» دوشنبه 22 اردیبهشت‌ماه ساعت 22 در تالار وحدت اجرا می‌شود.

هنگامه اخوان در تالار وحدت به صحنه موسیقی باز می گردد

همچنین هنگامه اخوان خواننده پیشکسوت موسیقی ایرانی با همراهی گروه «بهار» کنسرتی را ویژه بانوان در تالار وحدت بروی صحنه می برد. این کنسرت که با عنوان «یادواره محمدعلی امیر جاهد» برگزار می شود، قطعاتی در دستگاه چهارگاه و آواز بیات اصفهان از ساخته‌های امیر جاهد، حسن کسایی، مرتضی نی‌داود و علی اکبر شهنازی توسط این بانوی پیشکسوت موسیقی اجرا خواهد شد.

آزاده امیری نوازنده تار، شیما بلوکی‌فر و نسیم اربابی نوازنده کمانچه، مرجان راوندی نوازنده عود و نازنین پدرثانی نوازنده تنبک در این اجرا اخوان را همراهی خواهند کرد.

کنسرت «هنگامه اخوان» سه شنبه 23 اردیبهشت‌ماه ساعت 16 ویژه بانوان در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

کد خبر 2288686

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha