۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۳:۳۹

یوسفی:

سرانه جنگل‌کاری در استان مرکزی 600 متر کمتر از میزان کشوری است

سرانه جنگل‌کاری در استان مرکزی 600 متر کمتر از میزان کشوری است

اراک- خبرگزاری مهر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی سرانه جنگل‌کاری استان را 149 مترمربع دانست و گفت: این میزان در مقایسه با سرانه کشور 600 مترمربع کمتر است.

 یوسف یوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در حال حاضر دو هزار و 250 هکتار از مراتع استان زیرپوشش طرح پارک جنگلی و جنگل‌کاری قرار دارند که  از این میزان 750 هکتار زمین در طرح جنگل‌کاری مورد استفاده قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه هم اکنون حاشیه شهر مهاجران، گردنه نقره‌کمر و غرب اراک در طرح جنگل کاری قرار دارند، ادامه داد: یک هزار و 500 هکتار از مراتع استان به طرح پارک جنگلی اختصاص داده شده است که پارک جنگلی شهید باهنر، پارک شهید رجایی و چپقلی در اراک از مهم‌ترین منابع جنگلی استان به شمار می‌روند.

یوسفی تصریح کرد: دو پارک جنگلی در خمین با وسعت 88 هکتار، پارک جنگلی 15 خرداد با  129 هکتار، دو پارک جنگلی در آشتیان با 9 هکتار وسعت و پارک شهید چمران ساوه با 100 هکتار در طرح جنگل‌کاری و پارک جنگلی قرار دارند.

مراتع مشهد اردهال و اطراف غار نخجیر در اولویت کاشت درخت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی در ادامه افزود: در طرح توسعه جنگل 10 هکتار از مراتع مشهد اردهال و اطراف غار نخجیر در اولویت کاشت درخت قرار دارند.

وی با بیان اینکه در صورت تامین اعتبار و آب مورد نیاز جنگل‌های مناطق خشک استان به 6 برابر افزایش خواهد یافت اظهارداشت: با افزایش 120 هکتاری جنگل‌های استان مرکزی، سرانه جنگل‌کاری به 900 مترمربع افزایش خواهد یافت.
 

کد خبر 2289511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha