۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۴:۴۰

صفایی خبر داد:

راه‌اندازی دو واحد صنعتی فرآوری خرما در استان بوشهر/ خرید توافقی گوجه‌فرنگی و خرمای کشاورزان

راه‌اندازی دو واحد صنعتی فرآوری خرما در استان بوشهر/ خرید توافقی گوجه‌فرنگی و خرمای کشاورزان

بوشهر - خبرگزاری مهر: معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: دو واحد صنعتی فرآوری خرما در استان بوشهر راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین صفایی صبح یکشنبه در نشست با استاندار و مسئولان استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه کشاورزی است که باید از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود و زمینه را برای توسعه کشاورزی در این استان فراهم سازیم.

وی به وضعیت فروش خرما نخلداران استان بوشهر اشاره کرد و بیان داشت: برای اینکه شاهد فروش بهتر خرمای استان بوشهر باشیم، این محصول باید در سبد کالای خانوار قرار بگیرد و با موافقت دولت هر سبد کالا دارای دو کیلوگرم خرما خواهد بود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: نخستین مرحله از توزیع سبد کالا پیش از ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود که قرار گرفتن خرما در این سبد کالا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و مردم نیز از ان استقبال خواهند کرد.

خرید توافقی خرما و گوجه فرنگی از کشاورزان استان بوشهر

وی با اشاره به توقف خرید تضمینی محصولات کشاورزی به‌ویژه خرما از سال 86 تاکنون، بیان داشت: دولت در سال زارعی 91 و 92 نیز پیشنهاد هفت میلیارد ریال برای خرید تضمینی خرما ارائه کرده بود.

صفایی با بیان اینکه خرمای استان بوشهر از هفته آینده و با تعین مباشر از کشاورزان خریداری می‌شود، اضافه کرد: خرما به قیمت توافقی و فقط از نخلداران خریداری می شود تا دست دلالان کوتاه شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از گوجه‌کاران استان بوشهر نیز هنوز محصولات خود را به فروش نرسانده‌اند، تصریح کرد: خرید توافقی گوجه‌فرنگی کشاورزان بوشهری نیز از اوایل خردادماه به صورت مستقیم انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از راه‌اندازی دو واحد صنعتی فرآوری خرما در استان بوشهر در آینده نزدیک خبر داد و بیان داشت: در این واحدها از سیستم‌های نوین استفاده می‌شود که سالانه بیش از 30 هزار تن خرما را فراوری خواهد کرد.

کد خبر 2289529

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha