۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۹:۲۴

جمشیدی در گفتگو با مهر:

اعتکاف آسیب‌های اجتماعی را کاهش می دهد

اعتکاف آسیب‌های اجتماعی را کاهش می دهد

همدان - خبرگزاری مهر: سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان گفت: حضور جوانان در مساجد و برنامه اعتکاف نقش مؤثری در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد.

حجت الاسلام محمد جمشیدی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: روزهای 13 تا 15 هر ماه در نزد خداوند بسیار بارزش است اما این روزها در ماه رجب از ارزش بالاتری برخوردار است و این ایام را ایام البیض می نامند.

وی با بیان اینکه این سه روز زمان مناسبی برای معتکف شدن در مسجد و روزه گرفتن است، بیان داشت: خوشبختانه جوانان و نوجوانان و بانوان زیادی مشتاق معتکف شدن در مساجد هستند و جذب و حضور جوانان در مساجد نقش مهم و موثری در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان با اشاره به اینکه مبلغین و روحانیون برنامه های مختلف تبلیغی و سخنرانی را برای معتکفین اجرا می کنند، ابراز داشت: جذب و حضور جوانان در مساجد و تعمیق آموزه‌های دینی در میان مردم، نقش بسزایی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد که در این خصوص، روحانیون، به‌عنوان یکی از تاثیرگذارترین اقشار جامعه نقش برجسته‌ای دارند.

جمشیدی با تاکید بر اینکه والدین باید نوجوانان و جوانان خود را در امر اعتکاف تشویق کنند، افزود: این ایام فرصت مناسبی برای خود سازی و آگاهی نوجوانان و جوانان نسبت به موضوع آسیب های اجتماعی و جنگ نرم دشمنان است.

وی عنوان داشت: مساجد به عنوان پایگاه‌های مهم اسلامی با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی در مناسبت‌های مختلف می‌توانند در جذب جوانان نقش قابل توجهی داشته باشند و در این راستا نیز روحانیون با تبلیغ موثر دین به شیوه نوین نقش کلیدی دارند.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان گفت: بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی و فرقه های مختلف ناشی از ضعف برنامه های فرهنگی در جامعه است که می توان با افزایش این برنامه ها از جمله رونق بخشی به اعتکاف در کنار تقویت اعتقادات و باورهای دینی جوانان روند آسیب های اجتماعی تهدید کننده جوانان را تا حد ممکن کاهش داد.

 

 

کد خبر 2289967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha