۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۸:۰۲

گزارش مهر؛

احداث شهربازی خواسته دیرینه مردم بوشهر/ توسعه امکانات رفاهی اولویت مسئولان شهری باشد

احداث شهربازی خواسته دیرینه مردم بوشهر/ توسعه امکانات رفاهی اولویت مسئولان شهری باشد

بوشهر - خبرگاری مهر: یکی از خواسته های دیرینه مردم شهر بوشهر ساختن شهربازی در این شهر است که علی‌رغم درخواست‌های مکرر مردمی، این موضوع تاکنون محقق نشده است و لازم ایت که توسعه امکانات رفاهی در شهر به ویژه ساخت یک شهربازی مدرن در دستور کار مسئولان شهری قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ساختن شهربازی در شهر بوشهر یکی از خواسته های دیرینه مردم این شهر است؛ استانی که با وجود تمامی غنیمت‌ها و نعمت های خدادادی جز دریا و پلاژی بریا بانوان و تفرج‌گاه‌های معمول هیچ تفریحگاه دیگری دیگری برای کودکان و خانواده‌ها ندارد.

پس از سال‌های متمادی و آمد و رفت شوراها و شهرداری‌های متفاوت و همگی با دغدغه نبود شهربازی در شهر بوشهر بالاخره شورای شهر شهر چهارم دست به کار شده در زمان ریاست سعید آزاد شهرکی به عنوان شهردار گام اول را در راستای رسیدن به یکی از آرزوهای دیرینه مردم برداشت.

سرمایه‌گذاری در بوشهر با توجه به شرایط خاص این استان و مجاورت بوشهر با دریا و وضعیت آب و هوایی در آن اهمیت ویژه‌ای داشته چرا که مشاوره و بررسی‌های بسیاری باید در این زمینه انجام شود.

سرمایه‌گذاری در پارک شغاب و لیان برای احداث شهربازی در دستور کار قرار گرفته و با توجه به بررسی‌های موجود توسط گروه‌های سرمایه‌گذار، پارک شغاب مورد قبول آنها واقع شده و قرار است پس از تصویب جزییات ساختن شهربازی در بوشهر آغاز شود.

سرمایه گذار با هشت میلیارد تومان سرمایه در انتظار تایید شورای شهر

مدیر سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های اقتصادی شهرداری بوشهر ظهر دوشنبه در نشست شورای شهر بوشهر اظهار داشت: سرمایه گذاری برای احداث شهربازی در پارک شغاب در نظر گرفته شده است.

علیرضا دهقان در ادامه خاطرنشان ساخت:: این شخص سرمایه هشت میلیارد تومانی خود را برای احداث شهربازی هزینه خواهد کرد و تاکید وی برای استفاده از پارک شغاب است.

وی با بیان اینکه قرار است برای این پروژه پارکینگ هایی با ظرفیت بیش از 400 وسیله نقلیه ساخته شود تصریح کرد: با نظر مشاور بریا استفاده پارک شغاب و استحصال دریا به این پارک برای شهربازی کار کرده اما به دلیل شرایط آب و هوایی چرخ و فلک در کنار دریا نخواهد بود چرا که این مورد بسیار خطرناک است.

مدیر سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های اقتصادی شهرداری بوشهر ادامه داد: از آنجا که شرایط آب و هوایی بوشهر مانند کشورهای سنگاپور و مالزی است و لذا قرار است سرمایه‌گذار را به این کشورها فرستاده تا شهربازی‌های آنها را آنالیز کند.

دهقان خاطرنشان کرد: اگر کمیسیون عمران شورای شهر بوشهر شهربازی بزرگتری را مد نظر دارد می توانیم این موضوع را به سرمایه گذار طی مذاکراتی انتقال دهیم.

مدیر سرمایه گذاری شهرداری بوشهر بیان داشت: این سرمایه گذار پروژه هایی مانند پارک آبی مشهد را در دست داشته است.

با تعلل در تصمیم گیری مانع سرمایه گذاری در بوشهر نشویم

شهردار بوشهر نیز گفت: اگر اعضای شورا با کلیات احداث شهربازی در پارک لیان موافقند سرمایه گذار این بخش تاکید کرد که در کنار شغاب آمادگی اجرای فاز اول و دوم پارک را دارد.

سعید آزاد شهرکی اظهار داشت: با تاکید زیاد برای حضور سرمایه گذاران بومی در اجرای پروژه های شهربازی مانع فعالیت سرمایه گذاران دیگر که شروع به فعالیت کرده اند نشویم.

وی با تاکید بر احیای پارک لیان تصریح کرد: شهرداری برای احیای این پارک از استاندار درخواست کرده که این پارک را در اختیار این سازمان قرار دهد.

باید از ظرفیت‌های استان به نحو مطلوبی استفاده کنیم

رئیس مرکز پژوهش شورای شهر بوشهر نیز با بیان اینکه شورای شهر با کلیات هیچ طرحی مخالف نیست، افزود: باید کلیات مکانی احداث پروژه‌های شهربازی مشخص شده و با استفاده بهینه از محیط پارک شغاب به هر طریقی فضای ورد نیاز را بریا ساختن این پروژه مهیا کنیم.

مهرزاد آسایش ادامه داد: برای رسیدن مردم به خواسته دیرینه شان نیازی به اولویت بندی سرمایه گذار نیست و باید از ظرفیت هایی که بریا استان وجود دارد استفاده مطلوب را ببریم.

عضو شورای شهر تاکید کرد: از آنجا که احداث این پروژه از خواسته های جدی مردم بوشهر می باشد لذا باید از سرمایه گذاران خارجی و داخلی حمایت کرده تا پیشرفت و توسعه بوشهر را شاهد باشیم.

پارک شغاب مولفه لازم برای احداث شهربازی در آن را ندارد

غلام رضا قادریان دیگر عضو شورای شهر نیز در رابطه با این موضوع گفت: پارک شغاب مولفه لازم را برای احداث شهربازی در این مکلان نداشته و بادی در مکان احداث شهربازی تجدید نظر شود.

آیا پروژه احداث شهربازی سرانجامی خواهد داشت؟

 باید ببینیم با تنوجه به موضوعات پیش آمده و اظهار نظر های اعضای شورای شهر در مورد احداث شهربازی و مکان مورد نظر، آیا این پروژه به سرانجامی خواهد رسید؟

آیا این پروژه می تواتند زمینه ساز حضور سرمایه گذاران بیشتر با ایده هایی متفاوت در شهر بوشهر شود و آیا ساختن شهربازی که مطالبه اکثر مردم بوشهر بوده محیط را شاداب تر و بانشاط تر از گذشته خواهد کرد؟

به نظر می رسد با مردمی بودن مدیران وقت بتوان کورسوی امیدی برای شهر بوشهر را در سال های آتی متصور شده و شاهد رشد و بالندگی این شهر در زمینه مدیریت شهری، بافت های تاریخی و مبلمان شهری باشیم.

کد خبر 2290602

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha