۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۵:۴۱

زارع نژاد هشدار داد:

کودهای شیمیایی کشاورزی از واحد های مجار تهیه شود/ کشف 800 کیسه تقلبی در شهرک صنعتی اشتهارد

کودهای شیمیایی کشاورزی از واحد های مجار تهیه شود/ کشف 800 کیسه تقلبی در شهرک صنعتی اشتهارد

کرج – خبرگزاری مهر: مدیرکل امنیتی و انتظامی و دبیر کل برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری البرز به کشاورزان و باغداران هشدار داد نهاده ها و کودهای شیمیایی خود را از محل های مجاز و مطمئن تهیه کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر زارعی نژاد با اعلام خبر کشف بیش از 800 کیسه 50 کیلوگرمی کود شیمیایی تقلبی با عنوان کود شیمیایی سوپر نسفات تریپل و کودالی ، اظهار داشت: این محموله که در یکی از کارخانجات منطقه صنعتی اشتهارد کشف شد.

وی افزود: هر کیسه از این کودهای تقلبی به مبلغ پانصد هزار ریال در بازار به فروش می رسید که با این حساب ارزش محموله مذکور بالغ بر چهارمیلیارد ریال بوده است.

زارعی نژاد با بیان اینکه این کود تقلبی مخلوطی از خاک رس ، آهگ ، گچ، ماسه ، کوپه ساختمانی و کود حیوانی بوده و در چرخه کود قاچاق به فروش می رسیده است، گفت: متاسفانه قاچاق چیان کالا در سطح استان به پاک ترین فعالیت مردم یعنی کشاورزی هم ورود نموده و از این طریق درصدد رسیدن به سودهای باد آورده هستند.

دبیر کل برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز از کشاورزان و باغداران استان خواست در تهیه کود و نهادهای کشاورزی دقت نموده و در خرید این مواد از اماکن و واحدهای مجاز و مطمئن و دارای مجوز فروش از سازمان های رسمی اقدام نمایند.

کد خبر 2291338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha