۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۹:۳۶

حجت الاسلام روحانی نیا:

حضور جوانان در مراسم اعتکاف بیانگر رویش های انقلاب اسلامی است

حضور جوانان در مراسم اعتکاف بیانگر رویش های انقلاب اسلامی است

بجنورد- خبرگزاری مهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: حضور جوانان در مراسم معنوی اعتکاف بیانگر رویش های انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام زین العابدین روحانی نیا با اشاره به فرا رسیدن اعتکاف ایام البیض افزود: اعتکاف فرصتی است که آدمی چند روزی در فراغت به انجام عبادت بپردازد یعنی اشتغالات روزمره زندگی را کنار بگذارد و شب و روز خود را برای خداوند متعال و راز و نیاز با او وقف کند.

وی اضافه کرد: خلوت نشینی که در اعتکاف محقق می‌شود، فرصتی مناسب برای عبادت و تفکر و انس با مناجات خداوند متعال است.

حجت الاسلام روحانی نیا اظهار داشت: غنیمت شمردن این فرصت استثنائی و بهره بردن از فضای معنوی اعتکاف، انسان مومن را در راه یابی به مراحل کمال یاری می‌کند.

ویبا تاکید بر اینکه استقبال جوانان معتکف از برنامه‌های ستاد اعتکاف بیانگر رویش‌های ارزشی انقلاب اسلامی است، افزود: باید برای حفظ روحیه دینی و ایمان آنان برنامه‌ریزی و تلاش کرد.

حجت الاسلام روحانی نیا اﻋﺘﮑﺎف را ﯾﮏ ﻓﺮﺻﺖ وﯾﮋه ﺑﺮای ﺗﺪارک ﺟﺒﺮان ﻋﻘﺐ ﻣﺎﻧﺪﮔﯽھﺎ و ﮐﺎﺳﺘﯽھﺎ در رﺳﯿﺪن ﺑﻪ ﺗﮑﺎﻣﻞ و رﺷﺪ ﻣﻌﻨﻮی داﻧﺴﺖ و ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ اﯾﻦ ﻣﺮاﺳﻢ ﻣﻌﻨﻮی، ﺗﻼش و ﮐﻮﺷﺸﯽ اﺳﺖ ﺗﺎ اﻧﺴﺎن ﮔﺮﻓﺘﺎر ﻣﺴﺎﺋﻞ روزﻣﺮﮔﯽ از ﻓﻀﺎی دل ﻣﺸﻐﻮﻟﯽھﺎﯾﺶ ﺑﯿﺮون آﯾﺪ و ﺑﻪ ﺳﻮی ﺧﺪای ﺧﻮﯾﺶ رﺟﻌﺖ ﮐﻨﺪ، ﯾﺎدآور ﺷﺪ: اﻋﺘﮑﺎف ﮔﺮﯾﺰ از ﻟﺬت ﺟﻮﯾﯽ و ھﺮﮔﻮﻧﻪ ﻟﺬتھا و ﺑﺮﯾﺪن و دوری ﺟﺴﺘﻦ از دﻧﯿﺎ و رﺳﯿﺪن ﺑﻪ ﻣﻌﺒﻮد اﺳت.

گفتنی است، از سحرگاه بیست و سوم اردیبهشت همزمان با آغاز ایام البیض، آیین معنوی اعتکاف با شرکت بیش از 10 هزار نفر در 120 مسجد شامل 85 مسجد روستایی و 35 مسجد شهری استان خراسان شمالی آغاز شده است.

به منظور برگزاری هر چه بهتر این آیین معنوی همزمان با آغاز ایام البیض و موعد آیین معنوی اعتکاف 150 روحانی مبلغ از حوزه های علمیه خراسان شمالی و نیز حوزه های علمیه قم و مشهد در قالب اجرای برنامه گفتمان دینی به مساجد محل برگزاری اعتکاف اعزام شدند.

اقامه نماز جماعت، برگزاری مراسم دعا، تشکیل حلقه های مختلف قرآنی، برگزاری سخنرانی مذهبی، کلاس اخلاق، توزیع جزوه های بایدها و نبایدهای اعتکاف، برگزاری گفتمان دینی، ختم قرآن، حلقه های معرفت و دعای ام داوود برخی از برنامه هایی است که با مدیریت و راهنمایی روحانیان اعزامی در مساجد برگزار می شود.

امسال مراسم اعتکاف در استان خراسان شمالی در هشت مسجد محوری بجنورد، سه مسجد در اسفراین، پنج مسجد در گرمه، دو مسجد در سنخواست، سه مسجد در راز و جرگلان، سه مسجد در مانه، شش مسجد در شیروان، سه مسجد در فاروج، دو مسجد در جاجرم و نیز در 85 مسجد روستایی در حال برگزاری است.

بیش از 75 درصد معتکفان در خراسان شمالی را جوانان تشکیل می دهند.

کد خبر 2291744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha