۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۱:۳۲

بهجت خبرداد:

درآمد زايي سود جويان ساوه ای از محل فروش آب هاي سطحي به كشاورزان

درآمد زايي سود جويان ساوه ای از محل فروش آب هاي سطحي به كشاورزان

ساوه- خبرگزاری مهر: مدير امور منابع آب ساوه از در آمد زايي سود جويان از محل فروش آب هاي سطحي به كشاورزان خبر داد و گفت: برخي افراد سودجو با هدايت آب هاي سطحي به سمت مزارع كشاورزي، اقدام به فروش آب مي كنند.

نقي بهجت در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ايران به دليل قرار گرفتن در منطقه خشك و نيمه خشك جهان و با ادامه روند موجود در استفاده از آب، با بحران آب روبه روست.

وي ادامه داد: شهرستان ساوه نيز از اين مشكل مستثني نيست و با 70 ميليون متر مكعب اضافه برداشت در سال از منابع زيرزميني،افت بيش از دو متر در سال را داراست و اين مشكل دست به كار شدن مسئولان ساوه را براي حفظ منابع در پي داشته است.

وي افزود: برخي افراد سود جو با هدايت آب هاي سطحي به سمت مزارع كشاورزي، اقدام به فروش آب مي كنند كه غير قانوني است.

بهجت افزود: با هماهنگي دادستاني، احكام لازم براي جلوگيري از اقدامات اين افراد اخذ شده و كارشناس حقوقي اين اداره پيگير اين موضوع است.

مدير امور منابع آب شهرستان ساوه با بيان اينكه يك بند انحرافي روي رودخانه ي آق قلك آوه احداث شده،گفت: اين بند براي انحراف بخشي از آب هاي سطحي در زير زمين ايجاد شده است.

وی با بيان اينكه در سال جاري بيش از سه متر مكعب  آب در اين رودخانه جاري است افزود: بيش از يك متر مكعب از اين مقدار به وسيله بندهاي خاكي به پشت بندهاي تغذيه مصنوعي هدايت مي شود.

وي اضافه كرد: با اين اقدام و ذخيره سازي آب در پشت بندها،با توجه به نفوذ پذيري زمين، آب در زمين نفوذ كرده و سفره هاي زير زميني را پر مي كند.
 

کد خبر 2292497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha