۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۳۳

فیصل مقداد:

قانونی بودن انتخابات سوریه/موضع غرب در قبال دموکراسی مضحک است

قانونی بودن انتخابات سوریه/موضع غرب در قبال دموکراسی مضحک است

معاون وزیر خارجه سوریه با اشاره به مخالفت کشورهای غربی با انتخابات ریاست جمهوری سوریه اعلام کرد مواضع غرب در قبال حقوق بشر و دموکراسی گزینشی و گمراه کننده است.

به گزارش خبرگزاری مهر"فیصل مقداد" معاون وزیر خارجه سوریه با انتشار مقاله ای در روزنامه لبنانی "البناء" مواضع آمریکا و برخی همپیمانانش از جمله فرانسه را درباره انتخابات سوریه، نشانگر تعامل ریاکارانه، گمراه کننده و گزینشی این کشورها با مفاهیم دموکراسی و حقوق بشر دانست.

وی تصریح کرد: هرکس که علیه انتخابات ریاست جمهوری سوریه توطئه چینی کند، در واقع علیه دموکراسی و چند حزبی و آزادی بیان در سوریه توطئه چینی کرده است و در واقع ماهیت تلاش برای ایجاد یک خلاء سیاسی در سوریه؛ بر پایه نابودی و فروپاشی کشور و تبدیل شدن آن به لقمه ای قابل هضم برای بلعیده شدن توسط تروریستهایی است که امروز و آینده کودکان سوریه را هدف گرفته اند.

مقداد خاطر نشان کرد: کشورهای غربی همچنان بر ارزشهای استعماری و سیاستهای دوگانه خود پایبند هستند و اقدامات خود را بر پایه منافع دیگر کشورها و همچنین رژیم اسرائیل تنظیم می کنند.

معاون وزیر خارجه سوریه در ادامه تصریح کرد: روابط میان کشورهای غربی و تعاملات آنها به شکل آشکاری با آنچه در رسانه ها اعلام می کنند تناقض دارد.

وی در ادامه با اشاره به اقدام اخیر فرانسه مبنی بر اعلام ممانعت از روند رأی گیری از شهروندان سوری در انتخابات ریاست جمهوری در فرانسه اعلام کرد: اقدام دولت فرانسه در جلوگیری از تحقق حقوق شهروندان سوری مقیم این کشور اقدامی نمایشی و مضحک است.

مقداد با تاکید مجدد بر قانونی بودن انتخابات ریاست جمهوری سوریه تاکید کرد: حماقت کشورهای اروپای غربی و آمریکا در راستای حمایت از تروریسم در سوریه به وضعیت فضاحت باری رسیده است.

 

کد خبر 2292721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha