۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۵:۴۵

ابراز همدردی آذربایجان غربی با ملت و دولت ترکیه

ابراز همدردی آذربایجان غربی با ملت و دولت ترکیه

ارومیه – خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، امام جمعه ارومیه و رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در آذربایجان غربی با حضور در سرکنسولگری ترکیه در ارومیه با تسلیت ضایعه درگذشت تعدادی از شهروندان ترکیه در حادثه معدن به ملت و دولت ترکیه با این کشور ابراز همدردی کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و  امام جمعه ارومیه ابراهیمی رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان به همراه رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه و جمعی از مسئولان ظهر دوشنبه با حضور در سرکنسولگری جمهوری ترکیه در ارومیه  و در دیدار با سرکنسول این کشور ضمن امضای دفتر یادبود جان باختگان حادثه  ریزش معدن در منطقه سومای ترکیه  برای درگذشتگان طلب رحمت و مغفرت و برای بازماندگان آرزوی صبر و سلامتی کردند.

دراین دیدار فرماندار ارومیه با تسلیت درگذشت تعدادی از شهروندان ترکیه در حادثه معدن از خداوند متعال برای درگذشتگان طلب مغفرت و برای بازماندگان آرزوی صبر و تحمل  کرد.

حسن خانی با اشاره به همسایه بودن دو ملت و دولت ایران و ترکیه حساسیت در مورد غم و رنج همسایگان را از خصوصیات  مسلمانان و ایرانیان  ذکر و ابراز امیدواری کرد که در سایه الطاف الهی شاهد بروز اینگونه حوادث نباشند.

سرکنسول ترکیه نیز با تشکر از حضور فرماندار ارومیه و تماسهای  استاندار آذربایجان غربی درپی وقوع حادثه اخیر چنین حرکاتی را مایه تحکیم روابط دوستانه دو ملت و دو دولت دانست.

محمت بولوت اظهارداشت: امیدواریم در آینده نزدیک در مورد  توسعه روابط  بین طرفین و استفاده از ظرفیتهای موجود  با فرماندار ارومیه دیدار و گفتگو کنیم.

 در پایان این دیدار با قرائت فاتحه برای جان باختگان حادثه، از خداوند متعال طلب آمرزش و مغفرت شد.

آذربایجان غربی تنها استان کشور است که با ترکیه مرز مشترک دارد.

کد خبر 2294590

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha