۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۲۰:۵۱

گزارش مهر/

استان بوشهر نیازمند 1200 کلاس درس/ مشارکت خیرین در ساخت مدارس ضروری است

استان بوشهر نیازمند 1200 کلاس درس/ مشارکت خیرین در ساخت مدارس ضروری است

بوشهر - خبرگزاری مهر: یکی از مهمترین مشکلات استان بوشهر در بحث آموزشی، کمبود کلاس‌های درس است که می‌طلبد که خیرین همچون گذشته وارد عرصه سازندگی شوند و در این مسیر به کمک استان بیایند.

به گزارش خبرنگار مهر، در سال‌هایی که انقلاب تازه به پیروزی رسیده و پس از آن نیز درگیر جنگ بود و بخش عمده‌ای از بودجه کشور به حضور در جنگ و همچنین رفع مشکلات معیشتی مردم اختصاص می‌یافت، بودجه چندانی برای توسعه فضاهای آموزشی در دست نبود.

جمعیت کشور در حال افزایش بود و این افزایش جمعیت نیازمند توسعه همزمان فضاهای آموزشی برای حضور این افراد در کلاس‌های درس بود و انبوه دانش‌آموزان در کلاس‌ها، روند یادگیری را کم می‌کرد.

ورود خیرین مدرسه‌ساز به عرصه ساخت و ساز مدارس و ایجاد یک جهاد سازندگی مدارس باعث شد تا در نقاط مختلف کشور شاهد ساخت مدارس باشیم و این مهم سبب شد تا بسیاری از نیازهای آموزشی کشور در زمینه کلاس‌های درس تامین شود.

ولی هنوز هم مشکلات زیادی در این زمینه وجود دارد و به عنوان مثال در استان بوشهر بسیاری از کلاس‌های درس عمر مفید خود را کرده‌اند و در لیست کلاس‌های فرسوده قرار گرفته‌اند.

مسئولان استانی و کشوری بارها اعلام کرده‌اند که اعتبارات استانی پاسخگوی توسعه زیرساخت های آموزشی نیست و لازم است که بار دیگر با همت دو چندان خیرین شاهد ساخت و ساز مدارس باشیم.

خیرین مدرسه‌ساز کلاس‌های درس بسیاری را در استان بوشهر ساخته‌اند و همواره یار و یاور دولت و مردم در ساخت مدارس بوده‌اند و این‌بار هم امیدواریم شاهد مشارکت بیشتر خیرین برای رفع این مشکلات آموزشی باشیم.

خیرین تاکنون 1400 کلاس درس در استان بوشهر ساخته‌اند

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر عصر دوشنبه در دیدار خیرین مدرسه ساز و مسئولان آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان بوشهر با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای 473 خیر مدرسه‌ساز است.

احمد مرادی با اشاره به نقش بسیار مهم خیرین مدرسه ساز در توسعه فضاهای اموزشی در استان بوشهر، اضافه کرد: از بین خیرین مدرسه ساز استان بوشهر 313 نفر حقیقی هستند و 152 خیر نیز حقوقی است که کمک بسیار زیادی در این زمینه داشته‌اند.

وی از ساخت یک‌هزار و 492 کلاس درس توسط خیران مدرسه ساز در استان بوشهر خبر داد و بیان داشت: تاکنون 369 مدرسه در استان بوشهر به دست خیرین مدرسه ساز استان ساخته شده است.

استان بوشهر نیازمند ساخت 1200 کلاس درس است

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر با اشاره به ساخت هفت مدرسه در مناطق زلزله‌زده شهرستان دشتستان، تاکید کرد: ساخت 16 مدرسه در مناطق زلزله‌زده شهرستان دشتی نیز در دستور کار است که دارای 90 درصد پیشرفت فیزیکی هستند.

وی ادامه داد: روند بازسازی و مقام سازی مدارس آسیب دیده از زلزله دشتی مطلوب است و با تلاش‌های صورت گرفته امیدواریم تا مهرماه این مدارس در اختیار دانش‌اموزان قرار بگیرند.

مرادی به نیازهای استان بوشهر به توسعه فضاهای اموزشی اشاره کرد و بیان داشت: استان بوشهر به ساخت یک‌هزار و 200 کلاس درس نیاز دارد که امیدواریم به زودی و با مشارکت خیرین ساخته شود.

کلاس‌های درس تخریبی استان با مشارکت خیرین بازسازی شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز به اهمیت ساخت مدرسه اشاره کرد و اظهار داشت: افرادی که در امر ساخت مدرسه فعالیت دارند اجر اخروی بزرگی نزد خداوند دارند.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در ادامه از مدارس به عنوان مهمترین‌ها زیرساخت و محل برای تولید نیروی انسانی توانمند یاد کرد و افزود: باید با اندیشه‌های بزرگ نسبت به توسعه و ساخت مدارس در نقاط مختلف همت بگماریم تا شاهد تولید نسلی توانمند و با دانش باشیم.

امام جمعه بوشهر بر لزوم ساختن مداری فوق‌استاندارد در فضای بین‌المللی برای تربیت نسلی پویا، اضافه کرد: همه مسئولان باید تلاش کنند تا مدارس با زیرساخت‌های نوین ساخته شود و تجهیزات و فناری‌های روز در مدارس راه‌اندازی شود.

مدارس باید به فناوری‌های نوین مجهز شوند

وی با بیان اینکه مدارس باید از مجهزترین مراکز بوده تا انسان‌های بزرگ را تحویل جامعه دهد، خاطرنشان ساخت: استان بوشهر هم‌اکنون با کمبود کلاس درس مواجه است که با توجه به ظرفیت‌های بالای استان بوشهر لازم است که مدارس مناسبی در استان ساخته شود.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری با تقدیر از تلاش‌های خیرین مدرسه‌ساز استان بوشهر در ساخت کلاس‌های درس، ادامه داد: عملیات نوسازی و بهسازی یک‌هزار و 200 کلاس درس فرسوده استان بوشهر با همکاری خیرین ساخته شود.

وی ادامه داد: ساخت این مدارس نیازمند یک جهاد بازسازی و احداث مدارس است که امیدواریم بتوان در یک زمان مشخص شاهد توسعه زیرساخت‌های آموزشی و ساخت کلاس‌های درس استان بوشهر باشیم.

کد خبر 2294796

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha