۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۷:۰۱

بیگی:

کمبود فضای آموزشی در مسکن مهر خراسان جنوبی/ 92 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت مدارس نیاز است

کمبود فضای آموزشی در مسکن مهر خراسان جنوبی/ 92 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت مدارس نیاز است

بیرجند – خبرگزاری مهر: مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با اشاره به کمبود فضای آموزشی در برخی سایت های مسکن مهر استان گفت: 92 میلیارد و 850 میلیون تومان برای احداث مدارس در این سایتها مورد نیاز است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد‌رضا بیگی ظهر سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: در راستای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام آموزش در استان در چند سال اخیر تفاهم‌نامه‌هایی با خیرین مبادله شده تا تکمیل شود.

وی تصریح کرد: اگر خیری 30 درصد در اجرای طرحی مساعدت نماید دولت باید در این خصوص 70 درصد کمک کند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان جنوبی افزود: اعتبارات تملک دارایی آموزش و پرورش معادل 12 درصد است که این میزان برای نوسازی مدارس 7.5 درصد اعمال شده و نیازمند ایجاد انگیزه برای دریافت مابقی اعتبار است.

بیگی با بیان اینکه تا‌کنون 62 درصد اعتبارات ملی و 42 درصد اعتبارات استانی برای تکمیل پروه‌های نیمه تمام استان تخصیص یافته است، افزود: 22 میلیارد و 472 میلیون تومان اعتبارات ملی و 9 میلیارد و 677 میلیون تومان اعتبارات استانی بوده است.

 نیاز  به ساخت 628 کلاس درس در سایت های مسکن مهر استان

وی در ارتباط با آموزشگاه‌های سایت مسکن مهر استان یادآور شد: با وجود 23 هزار و 277 واحد مسکن مهر در استان، پیش‌بینی می‌شود 18 هزار و 622 نفر دانش‌آموز در این مناطق ساکن شوند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با بیان این‌که 92 میلیارد و 850 میلیون تومان برای مجموع مدارس سایت مسکن مهر استان نیاز است، گفت: تعداد 628 کلاس درس در این سایت پیش‌بینی شده است.

بیگی ادامه داد: در حال حاضر 425 کلاس درس باقی مانده، 158 کلاس درس در حال احداث و 76 واحد تحویل داده شده است.

وی افزود: اکنون سه پروژه 12 کلاسه در سایت مسکن مهر بیرجند طراحی شده و به زودی اجرا خواهد شد.

تعهد 13 میلیارد تومانی خیرین به برای کمک به مدرسه سازی در استان

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با بیان اینکه تاسیسات روبنایی مدارس باید تامین شود، عنوان داشت: درخواست می‌شود اعتبارات استانی افزایش یابد.

بیگی دربخش دیگری از سخنان خود درباره برگزاری شانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در استان یادآور شد: در این جشنواره خیرین 13 میلیارد و 482 میلیون و 500 هزار تومان برای کمک به امر مدرسه سازی در استان تعهد کردند.

وی اضافه کرد: در این جشنواره 129 پروژه تجهیزات و مشارکت در احداث 37 مدرسه با  158 کلاس درس و هزینه‌کرد 11 میلیارد و 550 میلیون تومان از سوی خیرین تعهد شد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با بیان اینکه مشارکت امسال نسبت به سال گذشته پررنگ‌تر بوده است، یادآور شد: در این مراسم تعداد 13 سالن، 12 سرویس بهداشتی و حمام، پنج زمین اهدایی با مساحت هشت هزار و 402 متر و ارزش 769 میلیون تومان مساعدت شده است.

کد خبر 2295552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha