۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۸:۵۸

آذرنژاد:

اردبیل با بیشترین کم آبی روبروست/ افزایش مصرف آب در استان

اردبیل با بیشترین کم آبی روبروست/ افزایش مصرف آب در استان

اردبیل – خبرگزاری مهر: معاون عمراني استاندار اردبيل با تاکید بر ضرورت توجه به مدیریت مصرف آب در این استان تاکید کرد که اردبيل هم اکنون با بيشترين كم آبي روبرو است.

به گزارش خبرنگار مهر، علي آذرنژاد عصر سه شنبه در جلسه شوراي هماهنگي مديريت بحران استان اردبیل ادامه داد: اگر در مصرف آب صرفه جويي و قناعت نشود در آینده ای نه چندان دور با مشكلات زيادي مواجه خواهيم شد.

وی این صرفه جویی را در دو بحث آب شرب و کشاورزی مطرح کرد و افزود: در بعد آب شرب باید برای کاهش مصرف فرهنگ سازی شود و در بعد آب کشاورزی نیز باید با مدیریت و اصلاح از جمله توليد بيشترين فضاي سبز با كمترين آب با بهره گيري از تكنولوژي جديد اعمال کرد.

معاون عمراني استاندار اردبيل با تاکید بر اینکه بايد مردم در کاهش مصرف آب و استفاده بهينه از اين منابع پيش قدم شوند تا چالش ها و بحران ها پشت سر گذاشته شود، تصریح کرد: در حال حاضر مصرف آب شرب و كشاورزي در سطح استان افزايش يافته است.

وي حوادث غيرمترقبه خشكسالي را یکی از مهمترین مشكلات كشاورزان این استان برشمرد و متذکر شد: در این خصوص كشاورزان مي توانند با بيمه كردن محصولات خود با پشتوانه مناسبي به  فعاليت ادامه دهند .

آذرنژاد با بیان اينكه با اصلاح آبياری در كشت ها نیز مي توان از مصرف زياد آب صرفه جويي كرد، یادآور شد: در کنار این می توان با مساعدت كارگروه هاي خشكسالي و صندوق بيمه محصولات كشاورزي میزان خسارات متحمل شده به كشاورزان در اثر خشكسالي را به حداقل رساند .

وي اردبیل را کی از استان های حدثه خیز کشور بویژه در زمینه سیل، خشکسالی و سرمازدگی عنوان کرد و بیان داشت: طی سال گذشته 12 حادثه غيرمترقبه با خسارت 418 ميليارد تومانی در این استان رخ داده است.

کد خبر 2295609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha