۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۹:۴۷

پرويزي:

نرخ سود بانکی تسهیلات مصوب در سفر رهبری به خراسان شمالی کاهش یابد

نرخ سود بانکی تسهیلات مصوب در سفر رهبری به خراسان شمالی کاهش یابد

بجنورد- خبرگزاری مهر: استاندار خراسان شمالي گفت: برای تشویق سرمایه گذاران لازم است نرخ سود تسهیلاتی که در سفر مقام معظم رهبری به این استان مصوب شد؛ کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، سيد علي اكبر پرويزي سه‌شنبه شب در نشست بررسی مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی با بيان اينكه در سفر مقام معظم رهبري هزار و 250 ميليارد تومان تسهیلات براي استان مصوب شد، گفت: استفاده از تسهيلات ارائه شده از سوی بانك‌ها بايد به نحوي باشد كه منجر به توسعه و پيشرفت استان شود نه آن که سبب تحريم بشود.

وي با اشاره به اينكه در زمينه تسهيلات بانكي در خصوص ايجاد اشتغال در استان از محل اعتبارات سفر رهبري توفیق خاصی حاصل نشده و تنها یک درصد از این تسهیلات جذب شده است، گفت: 9 بانك عامل در استان داشتيم كه بخشي از مصوبات در بخش قرض‌الحسنه را پرداخت کرده اند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی افزود: ايجاد اشتغال در كميته امداد و بهزيستي استان از پيشرفت چشمگيري برخوردار بوده است.

وي در خصوص سرمايه گذاري و پرداخت تسهيلات مربوط به سرمايه‌گذار‌هاي كلان در استان اظهار داشت: با حضور نماينده دفتر مقام معظم رهبري اين موضوع بررسي شد كه عقب افتادگي آن مربوط به منابع مالي بانك ها بوده و در اين جلسه طبق تعهدات بانك‌ها مقرر شد تا ظرف دو ماه آينده سهم مصوبات سال 92 پرداخت شود.

پرويزي افزود: اگر تنها براي مصوبات سفر رهبري به بانك هاي عامل استان متكي باشيم پولي پرداخت نخواهد شد چراكه منابع استاني به تنهايي پلسخگو نيست از اين جهت تهران بايد منابع مالی استان را تجهيز كند.

وي در خصوص مصوبات طرح هاي زودبازده استان اضافه كرد: بخشنامه اي در اين خصوص ابلاغ شده بود كه لغو شد و طرح هايي كه در گذشته معرفي شده است نیز اگر به لحاظ فني و اقتصادي توجیه شود بانك ها تسهیلات مورد نظر را پرداخت خواهند كرد.

استاندار خراسان شمالي در پايان اظهار داشت: هزار و 250 ميليارد تومان تسهیلات مصوب سفر رهبري به این استان در پيچ و خم اداراي استان بلاتكليف مانده است كه بايد تا سه ماه آينده تمامي آنها تعیین تکلیف شود.

کد خبر 2295768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha