۲ خرداد ۱۳۹۳، ۹:۴۵

آیت الله صفایی بوشهری:

استان بوشهر نماد ولایتمداری در ایران است

استان بوشهر نماد ولایتمداری در ایران است

بوشهر-خبرگزاری مهر:نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه بوشهر گفت :یکی از برکات خون شهید نهادینه شدن فرهنگ ولایتمداری بود واستان بوشهر نماد ولایتمداری در ایران است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در مراسم یادواره 10 شهید روستای چارک دشتی  ضمن گرامی داشت یاد و نام شهدا و امام شهدا اظهار داشت:روستای چارک شناسامه فرهنگ قرآنی استان بوشهر است و شما مردم این روستا شناسامه فرهنگ قرآنی استان بوشهر و مایه عزت و افتخار استان هستید.

وی افزود:این روستا تاریخی بسیار نورانی دارد و شهرستان دشتی نیز مدینه الرسول استان بوشهر است و بزرگان و دانشمندان بزرگی در این خطه حضور داشتند .

صفایی بوشهر ادامه داد:ما هنوز بزرگان خود را به خوبی نشناختیم استان بوشهر منبع علم،عالم، دین،دیانت،مقاومت، بیداری و ولایتمداری است و شهرستان دشتی وروستای چارک که مایه افتخار استان است همه این ابعاد را دارد اما ویژگی برجسته آنها شناسامه قرآنی است.

وی تصریح کرد:انسان در دنیا سه حیات دارد یک حیات جسمانی که مربوط به جسم انسان است واموری که در این رابطه است رشد جسمی فراهم می کند.

امام جمعه بوشهر اضافه کرد:حیات معنوی نیز حیات انسان و الهی است که مرتبط با روح وقلب انسان است و فرق انسان با حیوانات در داشتن این نوع حیات است.

صفایی بوشهری یادآور شد:اگر کسی حیات جسمی داشته باشد اما حیات معنوی نداشته باشد و اهل دین ، نماز وقرآن نباشد این انسان جسمانی و حیوانی است که در حیات متولد اما در حیات معنوی هنوز متولد نشد ه است.

وی بیان داشت:حیات سوم نیز در دنیا برای انسان های فوق العاده است از حیات جسمانی و معنوی عبور کردند وبه اوج کمال رسیدند و در شرایط کنونی مصداق آن شهدا هستند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه شهید با شهادت خود به اوج زندگی بدون مرگ می رسد خاطر نشان کرد:شهید عمر جسمانی می دهد اما یک به حیات متعالی آسمانی می رسد .

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری گفت:انسانی که شهید می شود از حیات جسمانی خود بی نهایت استفاده  و با روح معنوی جان خودش می دهد اما حیات آسمانی می خرد.

وی بیان کرد:شهدا زنده اند که این همان تجلی زنده بودن آنها در عرش است و شهدا در نزد خدا یکی حیات متعالی فرا دنیا ای دارند و یکی از آثار وجودی شهدا ماندگاری ، استوار وپایداری دین آنها است.

صفایی بوشهری با بیان اینکه اگر قیام امام حسین (ع) نبود اسلام نابود می شد اظهار داشت:شهادت امام حسین (ع) باعث حفظ اسلام و مکتب اهل بیت شد.

وی با بیان اینکه اگر می بینیم انقلاب وجود دارد و اسلام در ایران است در پرتو خون شهدا است بیان کرد:یکی دیگر از آثار و برکات خون شهید فرهنگ ولایتمداری است شهدا از صدر اسلام تا آخرین لحظه یک روحیه مشترک دارند وآن هم شهید در راه خدا به شهادت رسیدند.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد:یکی از برکات خون شهید نهادینه شدن فرهنگ ولایتمداری بود واستان بوشهر نماد ولایتمداری در ایران است و در طول تاریخ نیز از حریم ولایت دفاع کرده است.

وی افزود:در حال حاضر نیز مردمان این استان همچون کوه استوار از حریم ولایت دفاع می کنند و با روحیه ولایتمداری در کنار مقام معظم رهبری ایستاده اند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه افتخار استان بوشهر ولایتمداری است یادآور شد:خاک، دریا و فرهنگ این استان ولایتمدار است .

در پایان از خانواده های معظم شهدا با اهدا هدایایی تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 2297062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha