۴ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۱۹

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در یک کشور بی ثبات/بخت با تیموشنکو یار نیست

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در یک کشور بی ثبات/بخت با تیموشنکو یار نیست

مردم اوکراین از صبح امروز یکشنبه چهارم خرداد به پای صندوق های رای رفته اند تا رئیس جمهور جدید این کشور را که از بی ثباتی گسترده رنج می برد انتخاب کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، به نظر می رسد انتخابات امروز اوکراین به نوعی یک همه پرسی برای تائید حاکمیت جدید این کشور باشد.

حاکمان جدید اوکراین پس از برکنار شدن "ویکتور یانوکوویچ" از سمت ریاست جمهوری، بر سر کار آمدند. یانوکوویچ به واسطه اعتراضاتی ک از سوی غرب بویژه آمریکا هدایت می شد از سمت ریاست جمهوری کنار رفت.

انتخابات امروز در حالی برگزار می شود که مناطق شرقی و غربی اوکراین همچنان شاهد ادامه اعتراضات و اقدامات جدائی طلبان است.

رقابت های امروز با حضور هفت نامزد برگزار می شود و بر اساس نظرسنجی ها و پیش بینی ها حکایت از شانس بالای "پیوتر پروشنکو" ملقب به سلطان شکلات، در مقایسه با سایر رقبا حتی "یولیا تیموشنکو" نخست وزیر اسبق این کشور، دارند.

نظرسنجی های مختلف صورت گرفته نشان می دهد پروشنکو بیشترین شانس را برای تبدیل شدن به رئیس جمهور اوکراین دارا است. بر اساس نظرسنجی موسسه بین المللی جامعه شناختی کی یف حدود ۵۴ درصد از شرکت کنندگان پروشنکو را رئیس جمهور آینده اوکراین می دانند.

این در حالی است که تیموشنکو با وجود محبوبیت اولیه با درصد بالایی اختلاف پشت سر پروشنکو قرار دارد. بر اساس گزارش ها، پروشنکو از کم ترین میزان فساد در میان نامزدهای انتخاباتی جهت کسب مقام ریاست جمهوری اوکراین برخوردار است.

گفتنی است پروشنکو ثروت عظیم خود را نه از طرق غیرقانونی بلکه بر اساس قوانین و مقررات اوکراین به دست آورده است. یکی از نکات جالب توجه درباره پروشنکو این است که وی هم در دولت غرب گرای "ویکتور یوشچنکو" و هم دولت روس گرای "ویکتور یانوکوویچ" به عنوان وزیر فعالیت کرده است.

کد خبر 2298376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha