۴ خرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۵۱

باقری:

طرح خانه مسافر تصویب شد/ فعالیت 46 واحد اقامتی در مازندران

طرح خانه مسافر تصویب شد/ فعالیت 46 واحد اقامتی در مازندران

ساری - خبرگزاری مهر: معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به تصویب طرح خانه مسافر گفت: با تدوین طرح و رفع خلاء های قانونی، به استانهای مربوطه ابلاغ می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین باقری بعد از ظهر یکشنبه در جلسه کمیته اسکان ویزه تعطیلات تابستانه با بیان اینکه بیش زا 60 دستگاه در امر سفر دخیل هستند، اظهار داشت: تنها گردشگری متولی امر گردشگری نییست و دستگاههای دیگر نیز دخیل هستند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران  دز این جلسه گفت: براساس دستورالعمل کمیته اسکان مازندران در قالب ستاد ساماندهی سواحل ویژه استانهای شمالی به مسئولیت اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران  برای خدمت رسانی به گردشگران آماده است.

باقری از فعالیت این ستاد در نوروز امسال با تعامل دستگاه و نهاد مرتبط در مازندران خبر داد و گفت::در ایام نوروز 650 هزار نفر شب اقامت در مازندران  آماده پذیرش گردشگران بود.

وی افزود:در مازندران ظرفیت های رسمی چون هتل،متل،مهمان پذیر و زائرسرا و غیر رسمی نظیر کمپینگ ها،اماکن اقامتی دولتی،مدارس،خوابگاه ها و محل های پیش بینی شده برای نصب چادر برای اسکان در تابستان مورد استفاده قرار می گیرد

وی گفت:در کمیته اسکان نظارت،شناسایی ظرفیت و بسیج امکانات در قالب بروشور،کاتالوگ،چاپ  و نصب بنر و فعالیت مراکز پذیرش به اطلاع گردشگران می رسد.

وی با تاکید بر نظارت بیشتر برواحدهای  گردشگری از افزایش ظرفیت اقامتی استان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با نزدیک شدن تعطیلات تابستانه باید نظارت بر کیفیت ارایه خدمات  و نرخ ظرفیت های اقامتی رسمی و خیر رسمی با اطلاع عموم مردم برسد.

باقری با اشاره به ساماندهی جت اسکی و قایق های موتوری با نرخ مصوب و محل استقرار مشخص اشاره کرد و گفت:46 واحد اقامتی دولتی در مازندران وجود دارد که طبق بند 5  آیین نامه اجرایی ماده 63 قانون برنامه چهارم ملکلف بودند مجوز بگیرند اما تاکنون تعدادی از این واحدها مجوز و پروانه بهره برداری گرفته و جزو تاسیسات گردشگری استان به شمار می آیند.

کد خبر 2298834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha