۵ خرداد ۱۳۹۳، ۸:۳۰

رضا زارعی در گفتگو با مهر:

مهم ترین مشکل فدراسیون کوهنوردی کمبود بودجه است

مهم ترین مشکل فدراسیون کوهنوردی کمبود بودجه است

قزوین – خبرگزاری مهر: رئیس فدراسوین کوهنوردی کشور گفت: مهم ترین مشکل فدراسیون کوهنوردی کشورکمبود بودجه و امکانات است.

رضا زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی کشور در حاشیه مجمع انتخاباتی هیئت کوهنوردی استان قزوین در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: ضمن تبریک به آقای غلامحسن نیکو نام که توانست رای اکثریت مجمع را از آن خود کند امیدواریم در توسعه این رشته ورزش کوشا باشند و به موفقیت برسند.

وی افزود: استان قزوین علیرغم جمعیت کم؛ ورزشکاران با استعدادی در رشته کوهنوردی دارد که این موضوع بیانگر پتانسیل بالای استان در این رشته ورزشی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول بیان کرد: موفقیت هایی که ورزشکاران استان در رشته کوهنوردی و سنگ نوردی بدست آورده اند همواره زبانزد مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بوده که می تواند بستر موفقیت های آینده باشد.

زارعی با بیان این که فدراسیون کوهنوردی به ورزشکاران قزوینی نگاه ویژه ای دارد تصریح کرد: وقتی در شرایط فعلی کشور و با توجه به کمبودهای بسیاری که داریم فردی مسئولیت یک هیئت ورزشی را قبول می کند نشان می دهد تعهد دارد تا به ورزش کمک کند لذا همه کسانی که علاقمند  ورزش هستند باید به میدان بیایند تا برنامه ریزی ها با موفقیت به پایان برسد.

رئیس فدراسیون کوهنوردی کشور با بیان این که معاونت همگانی وزارت ورزش، قزوین را از شهرهای پیشگام در ورزش همگانی می داند بیان کرد: کوهنوردی از رشته هایی است که توجه و حمایت از آن می تواند قزوین را به پایلوت ورزش همگانی کشور تبدیل کند چرا که تعداد کوهنوردان این استان بسیار بالاست.

وی یادآورشد: بسیاری از استان های کشور کمترین امکانات و حتی دیواره ای برای تمرین کوهنوردی ندارند لذا از ورزشکاران قزوینی انتظار داریم از  امکانات موجود بخوبی استفاده کنند و قدردان آن باشند زیرا بسیاری از استان های شاخص کشور و بزرگتر از قزوین در حال حاضر هیچ وسیله ای برای تمرین ورزشکاران خود ندارند و مجبورند برای تمرین کردن به شهر دیگری بروند.

رضا زارعی تصریح کرد: مهمترین مشکل فدراسیون کوهنوردی در شرایط حاضر کمبود اعتبار است؛ اما به خوبی شرایط کشور و وزارت ورزش را درک می کنیم و می دانیم که آنها هم در حال حاضر در فشار و تنگنا هستند.

رئیس فدراسیون کوهنوردی کشور در خصوص تعداد بیمه شدگان این رشته ورزشی در کشور اظهارداشت: متاسفانه تعداد بیمه شدگان این رشته ورزشی کم است و در حالی که آمارها حاکی از فعالیت بیش از یک میلیون نفر در رشته کوهنوردی است تعداد 52 هزار نفر بیمه هستند.

وی در پایان با اشاره به نگاه مثبت وزارت ورزش و دکتر گودرزی نسبت به این رشته ورزشی گفت: امیدواریم با حمایت هایی که وزارت ورزش از فدراسیون انجام می دهد بتوانیم به ورزش کشور و به خصوص رشته کوهنوردی کمک کنیم.

 

 

 

 

کد خبر 2299061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha