۵ خرداد ۱۳۹۳، ۷:۳۳

میزگرد مهر/

سیر تا پیاز یک نشست داغ برای حمل و نقل بین المللی لرستان

سیر تا پیاز یک نشست داغ برای حمل و نقل بین المللی لرستان

خرم آباد - خبرگزاری مهر: نشست بررسی مشکلات شرکت حمل و نقل بین المللی لرستان در حاشیه جلسه کمیسیون بازرگانی، حمل و نقل و امور گمرکی اتاق خرم آباد برگزار شد، نشستی که در آن همه مسئولان و دست اندرکاران مرتبط با این حوزه اظهارات خود را مطرح کردند تا در یک فضای گفتگوی مناسب مسائل طرفین مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، استان لرستان به دلیل واقع شدن در کریدورهای شمال - جنوب و شرق - غرب کشور از یک سو و بهره مندی از موهبت خدادادی دسترسی آسان به مرزهای غرب کشور از جمله کشور عراق از سوی دیگر می تواند نقش بسیار فعالی در زنجیره تامین کالاهای استانهای مختلف و همچنین کشورهای منطقه ایفا کند.

این در حالیست که نبود شرکت حمل و نقل بین المللی در استان لرستان به عنوان چالشی سالها حوزه صادرات این استان را درگیر کرده بود به طوریکه انتقادات پرشمار فعالان اقتصادی لرستان از نبود شرکت حمل و نقل بین المللی در استان منجر به دست بکار شدن متولیان امر شد تا با رایزنی های صورت گرفته مجوز ایجاد یک شرکت در استان لرستان دریافت شود.

این در حالیست که به رغم پیگیری های صورت گرفته و اخذ مجوز این شرکت در اواخر سال 89 با فرصت سوزی های صورت گرفته تا سال 92 زمینه راه اندازی این شرکت فراهم نشده بود که بالاخره این گره کور با پیگیری مسئولان و همچنین همکاری بخش خصوصی باز شد.

اما و اگرهای فعالیت شرکت حمل و نقل بین المللی لرستان

در این راستا شرکت حمل و نقل بین المللی زاگرس ترابران شاپور خواست یک سال قبل و با مصوبه شورای عالی ترابر که متشکل از شش وزیر است فعالیت خود را در استان آغاز کرد، موضوعی که طی یکسال گذشته واکنشهای متفاوتی به همراه داشت.

محل فعالیت شرکت حمل و نقل بین المللی لرستان در شهرک صنعتی شماره 2

برخی معتقدند که فعالان بخش تولید از راه اندازی این شرکت استقبال نکرده اند در حالیکه اتاق بازرگانی به عنوان نماینده فعالان بخش خصوصی اذعان می کند که علاوه بر جلسات مکرر برای معرفی این شرکت، مسئولیت کمیته حمل و نقل و گمرک خود را نیز به مسئولان این شرکت داده است.

حجت الله بیرانوند رئیس قبلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان نیز در آخرین اظهارات خود گفته بود که این شرکت امکانات لازم را ندارد و باید برای فعال کردن شرکت حمل و نقل کنونی در استان امکانات مورد نیاز فراهم شود.

علی هادی چگنی معاون برنامه ریزی استانداری لرستان نیز یکی از دلایل عدم فعالیت این شرکت را عدم اطلاع رسانی لازم در خصوص راه اندازی این شرکت و استقبال فعالان اقتصادی عنوان کرده بود.

به هر روی جمیع این اظهارات موجب واکنش مدیر عامل تنها شرکت حمل و نقل بین المللی استان لرستان شد.

در راستای طرح مسائل مربوط به شرکت حمل و نقل بین المللی لرستان به دنبال پیگیری خبرگزاری مهر و با حسن نیت و همکاری مطلوب رئیس اتاق بازرگانی خرم آباد نشستی با حضور همه مسئولان مرتبط در بخش خصوصی و دولتی در این رابطه برگزار شد تا افراد مختلف در این جلسه نسبت به طرح مسائل خود در این زمینه اقدام کنند که مشروح این نشست برای قضاوت مخاطبان در ذیل می آید.

سلاح ورزی: بحث حمل و نقل بین المللی کالا یک حوزه رقابتی است

در ابتدای این نشست حسین سلاحورزی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم آباد با تشریح سوابق راه اندازی شرکت حمل و نقل بین المللی در لرستان گفت: یکی از مسائلی که در حوزه توسعه صادرات غیرنفتی استان از گذشته دور پیگیری می شد ایجاد شرکت حمل و نقل بین المللی در لرستان بود که با توجه به ضوابط مخصوص این شرکت صدور مجوز آن کار آسانی نبود.

وی افزود: افراد متعددی در آزمون کسب مجوز راه اندازی این شرکت حضور پیدا می کردند که با توجه به دشوار بودن آزمون نمی توانستند در آن قبول شوند و موفق به اخذ مجوز شوند.

سلاح ورزی ادامه داد: در سفر اول و دوم دولت قبلی به لرستان به ضرورت ایجاد این شرکت در لرستان تاکید شد و با پیگیری های مسئولان استان بالاخره مهران سلیمی یا از طریق شرکت در این آزمون یا سفارشات که من اطلاع چندانی ندارم موفق به اخذ این مجوز شد.

وی گفت: هم اکنون مدیر عامل شرکت حمل و نقل بین المللی لرستان گلایه هایی از اتاق بازرگانی، اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان، استانداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان و... دارد.

سلاح ورزی عنوان کرد: با توجه به اینکه بحث حمل و نقل کاملا رقابتی است و از آنجایی که صادرکنندگان اهل حساب و کتاب هستند و در بازرگانی و تجارت پارامترهای قیمت، کیفیت و سرعت بسیار حائز اهمیت است به نظر می رسد مجموعه شرکت حمل و نقل بین المللی لرستان نتوانسته است در داخل استان فعالیت هایش را گسترش دهد. 

وی افزود: هدف از برپایی این میزگرد این است که همگی همفکری کنیم که چگونه می شود به شرکت حمل و نقل بین المللی زاگرس ترابران شاپورخواست برای گسترش فعالیت هایش در استان کمک کرد ضمن اینکه در یکی از جلسات شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت نیز مصوب شد که برای دادن مجوز یک شرکت حمل و نقل در بروجرد مساعدت شود.

سلیمی: تا کنون 150 هزار تن کالا توسط این شرکت ترانزیت شده است

مهران سلیمی مدیر عامل شرکت حمل و نقل بین المللی لرستان نیز در این نشست در سخنانی گفت: کمتر از یکسال است که این شرکت در محل شهرک صنعتی شماره دو خرم آباد مستقر و وارد فاز عملیاتی شده است و تا کنون 150 هزار تن کالا توسط این شرکت ترانزیت شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت قرارداد حمل بزرگترین شرکت خدمات دریایی خاورمیانه را منعقد کرده ایم و با شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز قرارداد بسته ایم، گفت: در این مدت همچنین حمل خشکبار را از کشورهای ازبکستان و ترکمنستان به ترکیه را داشته ایم.

سلیمی افزود: همچنین در این مدت گاز عراق را به پاکستان و ترکمنستان صادر کرده ایم و نفت و گاز عراق را به پالایشگاه اراک انتقال داده ایم. مواد اولیه را از چین و ایتالیا و آلمان به ازنا فرستاده ایم و قیر اصفهان را به عراق انتقال داده ایم. سنگ اصفهان را به نروژ و بلژیک ارسال کرده ایم و حمل آرد را به عتبات عالیات داشته ایم.

وی با بیان اینکه در این مدت توانسته ایم مجوز پست سریع بین المللی را بگیریم، بیان داشت: از این 150 هزار تن باری که تا کنون توسط شرکت حمل ونقل بین المللی زاگرس ترابران شاپورخواست صورت گرفته کمتر از 70 تن آن و در قالب 7 محموله مربوط به استان لرستان و شرکت داروسازی بایر افلاک بوده است.

سلیمی: شرکت حمل و نقل بین المللی لرستان 42 نماینده رسمی در بنادر کشور دارد

مدیر عامل شرکت حمل و نقل بین المللی لرستان خطاب به سلاحورزی رئیس اتاق خرم آباد گفت: با وجود این فعالیت ها شما چگونه به این نتیجه رسیده اید که شرکت ما فعالیت ندارد. ترانزیت 150 هزار تن کالا برای یک شرکت نوپا رقم کمی نیست.

وی با عنوان این موضوع که فعالیت شرکت حمل و نقل بین المللی استانی نیست اظهار داشت: ما توانسته ایم قراردادهای سنگینی را با رایزنی زیادی منعقد کنیم و بالغ بر سه هزار کامیون برای شرکت ما کار کرده اند.

سلیمی در پاسخ به این سوال رئیس اتاق خرم آباد مبنی بر اینکه علت عدم استقبال فعالان بخش خصوصی و صادرکنندگان لرستانی از فعالیت این شرکت چه بوده است، گفت: بحث زیاد بودن قیمت شرکت ما بهانه است چرا که ما در استان مراجعه کننده ای نداشته ایم که بخواهد قیمت های شرکت ما را با سایر شرکت ها مقایسه کند.

وی به لزوم همکاری اتاق بازرگانی و سازمان صنعت، معدن و تجارت با شرکت حمل و نقل بین المللی لرستان در راستای تبلیغ برای این شرکت تاکید کرد و گفت: افکار عمومی و همه تاجرین مصاحبه هایی که مدیران این سازمان ها انجام می دهند را پیگیری می کنند و وقتی شما می گویید این شرکت نتوانسته است خدمات مطلوبی ارائه بدهد این امر نهایت منجر به پس زدن تجار لرستانی می شود.

سلیمی افزود: وقتی که شما به عنوان راس هرم علیه شرکت حمل و نقل بین المللی لرستان اطلاع رسانی منفی می کنید از بازرگانان چه توقعی می توان داشت.

وی مدعی شد که شرکت حمل و نقل بین المللی زاگرس ترابران شاپورخواست 42 نماینده رسمی در بنادر کشور دارد و 15 کشور کالاهای خود را توسط این شرکت حمل می کنند.

سلیمی: در شان شرکت حمل و نقل بین المللی نیست که درِ واحدهای تولیدی را بزند

مدیر عامل شرکت حمل و نقل بین المللی لرستان در مورد دلیل عدم استقبال واحدهای تولیدی لرستان از این شرکت گفت: در شان یک شرکت حمل و نقل بین المللی نیست که درِ واحدهای تولیدی را بزند و به در خانه کامیون داران برود و از آنها بخواهد با او کار کنند و اگر این واحدها از شرکت ما استقبال نمی کنند مقصر من نیستم چرا که من یک نفر هستم و به چند واحد تولیدی باید مراجعه کنم.

وی گفت: من با تمام واحدهای تولیدی استان مکاتبه کرده ام ولی پاسخی از آنها دریافت نکرده ام.

سلیمی با بیان این مطلب که در مورد شرکت حمل و نقل بین المللی زاگرس ترابران شاپورخواست اطلاع رسانی درستی نشده است از مسئولان مربوطه خواست در زمینه اطلاع رسانی از وجود چنین شرکتی در لرستان به کمک این شرکت بیایند.

وی از نبود برق و اینترنت در محل استقرار شرکت حمل و نقل بین المللی لرستان واقع در شهرک صنعتی شماره دو گلایه کرد که موجب واکنش رئیس اتاق بازرگانی خرم آباد شد.

سلاح ورزی: چرا یک شرکت حمل و نقل باید در مکان دورافتاده ای مثل شهرک صنعتی مستقر شود

حسین سلاح ورزی با طرح این سوال که چرا یک شرکت بین المللی حمل و نقل باید در مکان دورافتاده ای مثل شهرک صنعتی مستقر شود در حالیکه باید در دسترس واحدهای تولیدی و فعالان بخش خصوصی باشد.

سلاحورزی به عدم وجود برق و اینترنت در محل این شرکت اشاره کرد و گفت: این دون شان شرکتی است که  150هزار تن کالای جابجایی داشته است در اتاقی کار کند که برق و اینترنت ندارد چنین شرکتی با این حوزه وسیع فعالیت بایستی در سراسر استان حوزه های خود را توسعه دهد.

وی خطاب به سلیمی افزود: شما بنگاه بخش خصوصی هستید و بایستی تمامی امکانات خود را تماما فراهم کنید و اگر 150 هزار تن حمل و نقل کالا دارید نباید تفکرتان درگیر این موضوع باشد که اینترنت این شرکت قطع است بلکه باید بدنبال اطلاع رسانی بیشتری برای معرفی شرکت خود باشید.

رئیس اتاق بازرگانی خرم آباد گفت: حمایت دستگاه های دولتی در حد گرفتن مجوز برای این شرکت و معرفی آن صورت گرفته است حال دیگر نوبت خود شماست که از طرق مختلف از جمله تبلیغات تلویزیونی و ارتباط با واحدهای تولیدی مشتریان بیشتری جذب کنید.

سلاحورزی گفت: هر شرکت حمل و نقلی که قیمتش پایین تر و کیفیت خدماتش بالاتر باشد و همچنین سرعت عملش برای جابجایی کالا بیشتر باشد در این حوزه موفق تر است.

سلاح ورزی خطاب به سلیمی: دنبال عارضه یابی باشید

وی در پاسخ به گلایه های مهران سلیمی مبنی بر عدم حمایت از شرکت حمل و نقل بین المللی توسط اتاق بازرگانی لرستان و سایر دستگاه های مرتبط گفت: شما اینطور القاء می کنید که یک دست نامرئی در استان وجود دارد که تک تک واحدها را تشویق می کند تا از شرکت شما برای ترانزیت کالاهای خود استفاده نکنند.

سلاح ورزی به حمایت مجموعه اتاق بازرگانی از بدو فعالیت شرکت حمل و نقل بین المللی لرستان تاکید کرد و گفت: بعد از ایجاد این شرکت چندین جلسه در خصوص معرفی این شرکت برگزار شده است.

وی گفت: همین که وجود این شرکت باعث شود حتی دو نفر در آن مشغول به کار شوند به جهت ایجاد اشتغال مورد استقبال ما است و از ظرفیتی که شما در این زمینه ایجاد کرده اید استقبال می کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی خرم آباد خطاب به سلیمی گفت: باید دنبال عارضه یابی باشید که چرا از فعالان بخش خصوصی از خدمات شرکت شما استفاده نمی کنند. اگر وجود این شرکت نیاز به معرفی دارد در این راستا باید گام های جدی تر بردارید ولی اگر شرکت امکانات ندارد بایستی خود شرکت به ایجاد امکانات اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه تنها دو هزارم درصد از فعالیت های شرکت حمل و نقل بین المللی زاگرس ترابران شاپورخواست مختص به لرستان بوده است گفت: برای اینکه این شرکت در لرستان فعال شود و واحدهای تولیدی استان بتوانند از خدمات این شرکت استفاده کنند همه دستگاه های مرتبط در این زمینه تلاش خواهند کرد.

ادعای مدیر عامل شرکت حمل و نقل بین المللی و واکنش کانون انجمن صنفی رانندگان

در ادامه این نشست مهران سلیمی مدیر عامل شرکت حمل و نقل بین المللی لرستان به دیگر مشکلات خود اشاره کرد و از اتحادیه صنف کامیون داران به دلیل عدم همکاری با شرکت حمل و نقل بین المللی زاگرس ترابران شاپورخواست مبنی بر معرفی راننده و کامیون به این شرکت انتقاد کرد.

وی گفت: من از این اتحادیه خواستم یا اطلاعاتی از رانندگان را در اختیار من قرار دهد و یا جلسه ای را برپا کند که من بتوانم با کامیون داران صحبت کنم ولی این امر صورت نگرفت و به من گفتند خودشما باید یک نفر را در محل اتحادیه مستقر کنید تا با رانندگان صحبت کند.

این سخنان مهران سلیمی در حالی مطرح شد که مجید نصیرزاده رئیس کانون انجمن صنفی رانندگان استان به این سخنان واکنش نشان داد و گفت: ما هیچگونه عدم همکاری با شرکت شما نداشته ایم و گفتیم سیستم پایانه ها سامانه اعلام بار دارد و هر ساعتی که بیایید رانندگان آنجا هستند و می توانید با آن ها صحبت کنید.

وی معتقد بود که تبلیغات شرکت حمل و نقل بین المللی لرستان ضعیف بوده و این امر موجب عدم ایجاد ارتباط بین رانندگان و این شرکت شده است و به رغم این موارد انجمن صنفی همواره در راستای حمایت از این شرکت اقدام کرده است.

حیدری: با پیگیری های زیاد دولت شرکت حمل و نقل بین المللی در لرستان تاسیس شد

اظهارات مهران سلیمی موجب واکنش نصرت الله حیدری مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان لرستان نیز شد تا وی عنوان کند: بر اساس پیگیری های زیاد دولت شرکت حمل و نقل بین المللی در لرستان تاسیس شد و اکنون دیگر دولت موظف نیست به این شرکت کمک کند و به آن بار بدهد.

وی گفت: مدیر عامل این شرکت نیز اطلاع رسانی خود را انجام داده است و باید ریشه یابی کند که چرا تولیدکنندگان لرستانی از جمله شرکت اکسیر که تمام محصولاتش صادراتی است از این شرکت برای جابجایی کالاهای خود استفاده نمی کنند.

حیدری افزود: فاصله بین کارخانجات و شرکت حمل و نقل بین المللی لرستان زیاد است و این موضوع باعث می شود از این شرکت استقبال نشود پس بایستی این فاصله کم شود و این شرکت به سطح شهر انتقال یابد.

وی بر ضرورت جلب اعتماد بین واحدهای تولیدی و شرکت حمل و نقل بین المللی تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه در فاز اول پتروشیمی خرم آباد روزانه حداقل 300 تن محصولات پتروشیمی که عمدتا صادراتی هستند تولید می شود از هم اکنون بایستی اعتماد لازم برای حمل و جابجایی کالاهای پتروشیمی از سوی شرکت حمل و نقل بین المللی استان صورت گیرد.

حیدری: خود شرکت باید تلاش بیشتری برای معرفی خود انجام دهد، انتظارات از دولت کافیست

حیدری به ادعای مدیر عامل شرکت حمل و نقل بین الملل مبنی بر جابجایی 150 هزار تن کالا اشاره کرد و گفت: کسی که بتواند در حوزه حمل و نقل و ترانزیت خارجی موفق باشد دیگر نباید هیچگونه نگرانی در مورد عدم استقبال واحدهای تولیدی استانی از خدمات این شرکت را داشته باشد و اگر تولید کنندگان لرستانی از این شرکت برای حمل کالاهای خود استفاده نکردند قید لرستان را بزند و برای استان های دیگر کار کند چرا که حوزه عملکرد شرکت حمل و نقل بین المللی استانی نیست.

وی به ضرورت رسانه ای کردن فعالیت های شرکت حمل و نقل بین المللی لرستان اشاره کرد و گفت: ما در لرستان بحث شرکت حمل و نقل بین المللی لرستان را خیلی ویژه کرده ایم و این اشتباه است در حالیکه خود این شرکت باید تلاش بیشتری برای معرفی خود انجام دهد و مدیرعامل آن نیز دیگر نباید از این بیشتر از دولت انتظار داشته باشد.

وی خطاب به سلیمی گفت: بایستی اعتماد صادرکنندگان و تولیدکنندگان را جلب کنید تا بتوانید فعالیت های شرکت خود را افزایش دهید و به اعتبار لازم دست پیدا کنید و این موضوع به همت خود شما بستگی دارد.

انتقاد مهران سلیمی و واکنش معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان

معاون تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان دیگر مسئول حاضر در این نشست بود که به سخنان مدیر عامل شرکت حمل و نقل بین المللی لرستان واکنش نشان داد.

حسامی گفت: شرکت حمل و نقل بین المللی لرستان با وجود کش و قوس های فراوان راه اندازی شد و ما در سازمان صنعت و معدن آمادگی خود را برای کمک به این شرکت اعلام می کنیم و در کارگروهی نیز مصوب شد که از محل کمک های بلاعوض به این شرکت کمک شود.

وی افزود: ما بارها از شرکت حمل و نقل بین المللی زاگرس ترابران شاپورخواست خواستیم که برنامه مالی خود را برای تجهیز این شرکت در اختیار سازمان صنایع و معادن قرار دهند ولی درخواستی به ما داده نشد.

مهران سلیمی مدیر عامل شرکت حمل و نقل بین المللی لرستان در ادامه این نشست به سخنان معاون تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان واکنش نشان داد و گفت: حسامی معاون در بدو تاسیس شرکت اعطای تسهیلات برای تامین ناوگان مخصوص را منوط به ارائه طرح توجیهی شرکت دانست که شرکت پس از صرف هزینه های فراوان و با مشورت و الگوگیری از یک شرکت حمل و نقل بین المللی در زنجان طرح توجیهی خود را در اختیار این سازمان قرار داد که متاسفانه این طرح حتی یکبار هم مورد بررسی قرار نگرفت و به دست فراموشی سپرده شد.

حسامی: سازمان صنعت و معدن برای این شرکت اطلاع رسانی لازم را انجام داده است

معاون تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان در واکنش به این ادعای مهران سلیمی گفت: بحث گذشته را باز نکنید چرا که در بخشی از کار ما مقصر بودیم و در بخشی دیگر شما مقصر بوده اید. طرح توجیحی شما مطالعه و برای دریافت تسهیلات به تهران ارسال شد که متاسفانه به دلیل مشکلات اعتباری امکان اعطای کمک های بلاعوض به این شرکت فراهم نشد.

وی از سلیمی خواست تا درخواست های خود را از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به صورت مکتوب نوشته و مشخص کند که چه چیزی را می خواهد تا این سازمان نیز بتواند برای گسترده شدن فعالیت های این شرکت به آن کمک کند.

حسامی با بیان این مطلب که ظرفیت های جدیدی در لرستان در زمینه حمل و نقل بین المللی در حال شکل گرفتن هستند گفت: سازمان صنعت و معدن تا کنون برای شرکت زاگرس ترابران شاپورخواست اطلاع رسانی های لازم را انجام داده است ولی از این به بعد این امر امکان پذیر نیست زیرا ظرفیت های جدیدی در زمینه حمل و نقل در حال جایگزینی و شکل گیری هستند ولی با این وجود از رئیس این شرکت می خواهم کتبا برای ما تکلیف مشخص کند که اگر درخواست شما قانونی بود انجام دهیم چرا که اعتقاد داریم وجود این شرکت یک زیرساخت برای لرستان محسوب می شود.

وی از مهران سلیمی خواست که مشارکت مالی و سهامی چندین تشکل استانی را جذب کند تا بتوانند برای این شرکت جذب بار کنند و افزود: از مدیر عامل این شرکت تقاضا داریم هر جایی که برای شرکت سود دارد با آنها کار کند حتی اگر در بیرون از استان باشد که با توجه به رقم جابجایی 150 هزار تن اعلامی از سوی مدیر عامل شرکت حمل و نقل بین المللی نباید دغدغه کار در استان را داشته باشند.

موسوی: ما متولیان بخش خصوصی هنوز یاد نگرفته ایم که مستقل کار کنیم

نفر بعدی که در این نشست به گلایه های مدیر عامل شرکت حمل و نقل بین المللی لرستان پاسخ داد سید احمد موسوی مدیر عامل شرکت حمایت از تولیدکنندگان صنعت و کشاورزی بروجرد بود.

وی گفت: ما متولیان بخش خصوصی هنوز یاد نگرفته ایم که مستقل کار کنیم و انتظار داریم دولت 80 درصد کارهای ما را انجام دهد ولی با روی کار آمدن دولت جدید مشخص شد که بخش خصوصی بایستی رها شود و خودش به تنهایی و بدون کمک دولت روی پای خودش بایستد.

وی معتقد بود که مهران سلیمی انتظار دارد که بخش مهمی از کارهایش را دولت انجام دهد که این توقع درست نیست، افزود: ما انتظار داشتیم شرکت حمل و نقل بین المللی در بروجرد نیز حداقل یک دفتر دایر و یا حداقل چند بنر تبلیغاتی در سطح شهر بروجرد نصب می کرد تا شاید برخی ترخیص های خود را توسط این شرکت انجام می دادیم.

موسوی ادامه داد: وقتی دفتر شرکت حمل و نقل بین المللی در نقطه ای در خارج از شهر و دور افتاده دایر می شود مدیر عامل این شرکت نباید انتظار داشته باشد که ما به آنجا برویم و به راحتی این شرکت را پیدا کنیم و سفارش کار بدهیم.

وی با طرح این موضوع که واحدهای تولیدی و انجمن های مرتبط مسئولیت تجارت شرکت حمل و نقل بین المللی را بر عهده ندارند، از مدیر عامل این شرکت خواست با ارتقای سطح فعالیت و تبلیغات خود تجار و صادرکنندگان را به استفاده از خدمات این شرکت ترغیب کند.

دارایی: شرکت حمل و نقل بین المللی باید در استان فعالیت جدی تر داشته باشد

احسان دارایی رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان لرستان نیز در واکنش به انتقادات مهران سلیمی مدیر عامل شرکت حمل و نقل بین المللی لرستان گفت: شرکت زاگرس ترابران شاپور خواست با زحمات مسئولین توانسته است مجوز بگیرد.

وی افزود: در همین اتاق بازرگانی خرم آباد بود که معاون وقت رئیس جمهور گفتند این شرکت در لرستان بایستی ایجاد شود و بدین ترتیب و با پیگیری های اتاق بازرگانی و اداره کل حمل و نقل و پایانه های لرستان این شرکت توانست مجوز بگیرد و این موضوع بر هیچ کسی پوشیده نیست.

دارایی گفت: با توجه به این همه پیگیری و زحمت این ظلم است که این شرکت در لرستان فعالیت نداشته باشد بلکه بایستی در تمام شهرهای لرستان فعالیت داشته و شیک ترین دفاتر نمایندگی آن نیز در خیابان های اصلی شهر موجود باشد.

وی به هزینه های هنگفت شرکت های حمل و نقل بین المللی سایر استان ها برای تبلیغ شرکت خود اشاره کرد و گفت: بسیاری از شرکت های حمل و نقل هزینه های زیادی را برای تبلیغات خود صرف می کنند تا خدمات خود را به همگان معرفی کنند.

دارایی: ضرورت راستی آزمایی آمار جابجایی بار شرکت حمل و نقل بین المللی لرستان

رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان لرستان به آمار جابجایی کالای ارائه شده از سوی مدیر عامل شرکت حمل و نقل بین المللی لرستان اشاره کرد و خطاب به مهران سلیمی گفت: آمار شرکت شما در زمینه جابجایی 150 هزار تن کالا در کمتر از یکسال صرفا لفظی بوده و باید در این زمینه مستندات خود را ارائه دهید.

وی افزود: اگر شرکت شما در زمینه ترانزیت خارجی اینقدر فعالت اشته است پس می توانید نصف خرم آباد را خریداری کنید پس چرا دفتر شما در یک جای دور افتاده ای از شهر است.

 دارایی گفت: در آمار جابجایی کالاهای یاد شده صرفا از نام شرکت شما استفاده شده است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان لرستان یادآور شد: از سال 60 زمزمه های ایجاد شرکت حمل و نقل بین المللی در لرستان وجود داشته است و اکنون که تشکیل شده است فعالیت دو هزار درصدی آن در لرستان اصلا قابل قبول نیست و اگر زمینه ای ایجاد شود که کسانی دیگر در آزمون اخذ مجوز این شرکت حضور یابند و شرکت دیگری دایر شود به نفع استان خواهد بود.

سلیمی: من منکر لابی نیستم و همه برای قبولی من زحمت کشیده اند

پس از طرح مسائل مختلف از سوی مسئولان حاضر در جلسه مهران سلیمی مدیر عامل شرکت حمل و نقل بین المللی لرستان به برخی اظهارات مطرح شده واکنش نشان داد و گفت: اگر بخواهیم به گذشته برگردیم من نیز حرف برای گفتن زیاد دارم، امیدوارم که شما همیشه دلسوز استان باشید و سعی نکنید هویت این شرکت را زیر سوال ببرید.

وی افزود: بحث در مورد نحوه قبولی یا عدم قبولی من در آزمون اخذ مجوز شرکت حمل و نقل بین المللی تکرار مکررات است و دیگر حرف در این مورد زدن کافی است. البته من منکر لابی نیستم و همه برای قبولی من زحمت کشیده اند.

مدیر عامل شرکت حمل و نقل بین المللی لرستان گفت: من برادری خود را ثابت کرده ام و بدون هیچگونه کمک و تسهیلات مالی دارم کار می کنم و از هیچ سیستم اداری نیز توقعی ندارم چرا که آن ها سفارش ها و زحمات خود را کشیده اند اگر ایرادی بر من وارد است آن را قبول می کنم چرا که شرکت ما یک شرکت نوپایی است.

سلیمی: شرکت حمل و نقل بین المللی لرستان را تخریب نکنید

سلیمی افزود: تنها تقاضای من از مسئولان این است که به عنوان راس این هرم شرکت حمل و نقل بین المللی لرستان را تخریب نکنند و اگر قرار است در سطح عمومی اطلاع رسانی در مورد این شرکت صورت بگیرد با آمار صحبت کنند.

وی در مورد عدم ایجاد دفاتر نمایندگی شرکت در شهرستانهای مختلف استان نیز بیان داشت: دلیلی ندارد یک شرکت حمل و نقل در تمامی استان نمایندگی داشته باشد. شرکت ما توانمند است و فعالیت خود را در همین دفتر مرکز استان به خوبی انجام می دهد.

سلیمی در مورد انتقادات مطرح شده در زمینه عدم معرفی و تبلیغات برای شرکت و نداشتن سایت اطلاع رسانی نیز گفت: سایت اختصاصی شرکت حمل و نقل بین المللی لرستان نیز از هفته آینده راه اندازی می شود.

اعلام آمادگی اتاق خرم آباد برای اطلاع رسانی خدمات شرکت حمل و نقل بین المللی

در پایان این نشست نیز حسین سلاحورزی رئیس اتاق بازرگانی خرم آباد با تاکید بر استمرار حمایت های این اتاق از فعالیتهای شرکت حمل و نقل بین المللی لرستان گفت: آمادگی داریم به منظور معرفی این شرکت از طریق سایت اتاق بازرگانی خرم آباد نسبت به درج لینک سایت شرکت حمل و نقل بین المللی استان اقدام کنیم.

وی همچنین اعلام آمادگی کرد که در صورت ارسال نامه ای از سوی مدیر عامل این شرکت نسبت به اطلاع رسانی خدمات شرکت حمل و نقل بین المللی لرستان در حد توان اتاق بازرگانی خرم آباد پیگیری کند.

رئیس اتاق بازرگانی خرم آباد خطاب به مهران سلیمی مدیر عامل شرکت حمل و نقل بین المللی لرستان نیز گفت: هر زمان احساس کردید برگزاری جلسه ای در این اتاق به توسعه فعالیتهای این شرکت در راستای رشد استان کمک می کند ما نیز همکاری خواهیم کرد.

کد خبر 2299080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha