۱۳ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۰۹

مهر گزارش می دهد؛

چرخ حمل و نقل بین المللی برای رانندگان بومی نچرخید/ وقتی غیربومیها از جیب لرستان نان می خورند

چرخ حمل و نقل بین المللی برای رانندگان بومی نچرخید/ وقتی غیربومیها از جیب لرستان نان می خورند

خرم آباد - خبرگزاری مهر: شرکت حمل و نقل بین المللی لرستان حدود یک سال است که به صورت رسمی فعالیت خود را در استان آغاز کرده اما متاسفانه به دلیل ناهماهنگی های موجود میان متولیان در استان این شرکت همچنان نیاز خود به نیروی انسانی را از سایر استان ها تامین می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به فعالیت شرکت حمل و نقل بین المللی لرستان و نقش این شرکت در ایجاد اشتغال و درآمدزدایی برای استان به نظر می رسد استفاده از این ظرفیت همچنان مغفول مانده است.

این در حالیست که به رغم وجود 17 هزار راننده فعال در بخش حمل بار استان تامین رانندگان مورد نیاز این شرکت از سایر استانها صورت می گیرد که این امر آن هم در شرکت حمل و نقل بین المللی که نام لرستان را یدک می کشد جای سوال دارد.

در همین راستا مهران سلیمی مدیر عامل شرکت حمل و نقل بین المللی لرستان در گفتگو با مهر تصریح کرد که این شرکت آمادگی و علاقه دارد نسبت به جذب نیروهای بومی برای همکاری اقدام کند.

وی عنوان کرد: با توجه به تمرکز اطلاعات و آمار دقیق رانندگان در کانون صنفی رانندگان استان شهریور ماه سال گذشته با ارسال نامه ای برای رئیس این کانون تقاضای معرفی تعدادی از رانندگان و ناوگان فعال و کارآمد را برای همکاری در شرکت را کردم که متاسفانه پاسخی دریافت نکردم.

مدیر عامل شرکت حمل و نقل بین المللی لرستان ادامه داد: در ادامه این مکاتبات در نامه دیگری ضمن اعلام شرایط و مدارک مورد نیاز برای ثبت نام متقاضیان از کانون انجمن صنفی رانندگان استان در خواست کمک و همکاری کردم که مجدد مکاتبه شرکت بدون پاسخ ماند.

سلیمی همچنین با اشاره به اینکه ظرفیت و پتانسیل مورد نیاز برای به کارگیری نیروهای فعال مورد نیاز این شرکت در استان و جود دارد یادآور شد: این شرکت آمادگی دارد که از نیروهای بومی استان استفاده کرده و از این طریق به رفع مشکل بیکاری جوانان کمکی کرده باشد.

مجید نصیرزاده رئیس کانون انجمن صنفی رانندگان لرستان نیز با اعلام بی اطلاعی از مکاتبات مدیر عامل شرکت حمل و نقل بین المللی لرستان با این کانون بر ضرورت استمرار پیگیریهای این شرکت تاکید کرد.

وی بیان داشت: هر شرکتی که اقدام به جذب نیرو در بخش حمل بار کند می بایست با حضور در دفتر کانون و برگزاری چند جلسه به منظور انجام هماهنگی های لازم به صورت حضوری از متقاضیان ثبت نام به عمل آورد و افراد واجد شرایط را به کار بگیرد.

نصیرزاده با اشاره به این نکته که به دلیل فراوانی شمار رانندگان و تریلرهای موجود در استان انتقال اطلاعات آنها به یک شرکت تقریبا غیر ممکن است گفت: کانون انجمن صنفی رانندگان استان آمادگی خود را برای همکاری با شرکت حمل و نقل بین المللی لرستان در راستای تامین راننده مورد نیاز اعلام می کند.

وی ادامه داد: در صورت حضور نماینده این شرکت در کانون برای انجام هماهنگی ها و ارتباط با رانندگان از هیچ کمکی به این شرکت دریغ نخواهیم کرد.

به هر روی مجموع اظهارات متولیان امر در این حوزه نشان می دهد که نوعی ناهماهنگی و عدم پیگیری برای به سرانجام رساندن این مطالبه عمومی یعنی استفاده از نیروهای بومی در فرآیند فعالیت شرکت حمل و نقل بین المللی لرستان وجود دارد که این موضوع می تواند با تشکیل جلسات و تعامل بیشتر حل شود تا شاهد برکات فعالیت این شرکت در استان باشیم.

.....................

گزارش: فاطمه پناهی

کد خبر 2304341

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha