۲۳ شهریور ۱۳۸۴، ۱۵:۰۳

دستورالعمل به كارگيري معلمان حق التدريس اعلام شد

معلمان رسمي در اولويت تكميل كادر آموزشي مدارس قرار دارند

دستور العمل به كارگيري نيروهاي حق التدريس از سوي معاونت برنامه ريزي و توسعه مديريت وزارت آموزش و پرورش اعلام شد .

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش ، به كارگيري معلمان حق التدريس در هر يك از مناطق آموزشي در صورتي مجاز است كه نياز منطقه از طريق كاركنان موجود (رسمي - پيماني) به صورت ساعات موظف يا تدريس اضافي مقدور نباشد .

سازمان آموزش و پرورش استانها و مناطق موظف هستند در ابتدا، نيروي انساني مورد نياز خود را براي تكميل برنامه درسي مدارس با اولويت استفاده از كادر موجود (رسمي - پيماني) با پرداخت حق التدريس تامين نمايند و در صورتي كه در بين كادر موجود افراد متقاضي واجد شرايط براي تدريس اضافي وجود داشته باشد به كارگيري معلم حق التدريس آزاد ممنوع است .

همچنين سازمانها و ادارات آموزش و پرورش موظف هستند قبل از انجام مراحل به كارگيري نيروهاي حق التدريس آزاد، نياز منطقه در مقاطع تحصيلي مربوط با رشته هاي مورد نياز بر حسب جنسيت را به طرق مقتضي به اطلاع كاركنان شاغل (رسمي - پيماني) برسانند .

تامين ساعات مورد نياز از طريق نيروهاي موجود (رسمي - پيماني) با پرداخت حق التدريس، تامين نيرو و به كارگيري معلمان بازنشسته واجد شرايط داوطلب آموزش و پرورش تامين نيرو به كارگيري معلمان شاغل در سال تحصيلي (داراي ابلاغ و كد كامپيوتري) از اولويتهاي جذب نيروهاي حق التدريس است.

بنابراين گزارش متقاضيان حق التدريس بايد داراي حداقل مدرك تحصيلي كارشناسي در شرته هاي مورد نياز براي تدريس دوره ابتدايي و حداقل مدرك تحصيلي كارشناسي ارشد در رشته هاري مرتبط مورد نياز براي تدريس در دوره هاي تحصيلي راهنمايي و متوسطه و پيش دانشگاهي باشند. داشتن كارنامه قبولي در آزمون ادواري، برخورداري از سلامت كامل و توانايي تدريس مهارت هاي مورد نياز، و رعايت شرايط عمومي گزينش از ديگر شرايط جذب است .

در اين دستور العمل تاكيد شده است معلمان پذيرش شده به صورت حق التدريس برابر ابلاغ رسمي از سوي مسوولان ذي صلاح ادارات آموزش و پرورش و حداكثر براي يك سال تحصيلي به كار گرفته مي شوند و سازمان آموزش و پرورش استان ها موظف هستند با برنامه ريزي مناسب براي سال بعد كمبود نيروي انساني خود را از محل منابع موجود و مجوزهاي استخدامي تامين و جايگزين نمايند .

به كارگيري معلمان حق التدريس در مراكز شهرستانها ممنوع است و در موارد استثناء بنا به درخواست مديريت آموزش و پرورش مربوط و ارائه پيشنهاد به آن سازمان براي هر سال تحصيلي مي بايست با تاييد كار گروه اجرايي طرح طبقه بندي مشاغل استان برسد .

بنابرهمين گزارش ، به كارگيري و اشتغال معلمان حق التدريس اعم از شاغل بازنشسته و آزاد صرفا تابع اين دستور العمل است و صرف اشتغال به تدريس هيچ گونه حق استخدامي براي اين افراد ايجاد نمي كند .

گفتني است ، به كارگيري و اشتغال معلمان حق التدريس خارج از ضوابط اين دستور العمل مجاز نمي باشد .

کد خبر 229962

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha