۷ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۰۰

ناصر شهنازی در گفتگو با مهر:

بازی کردن با این ایتالیا خیلی سخت است/ باید راه عبور از سه دفاع را بدانیم

بازی کردن با این ایتالیا خیلی سخت است/ باید راه عبور از سه دفاع را بدانیم

مربی پیشین تیم ملی والیبال بر این باور است پیشرفتی که ایتالیا در یک‌سال اخیر داشته است، کار را برای تیم ایران در نخستین بازی لیگ جهانی 2014 دشوار می‌کند. با این حال انجام یک بازی زیبا برابر این تیم همان چیزی است که مردم ایران انتظارش را برابر لاجوردی‌پوشان دارند.

ناصر شهنازی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص دیدار تیم‌های ملی ایتالیا و ایران در هفته دوم لیگ جهانی، ضمن بیان مطلب فوق خاطرنشان کرد: به نظرم تیم ایتالیا نسبت به سال گذشته پیشرفت زیادی کرده است. آنها مقابل برزیل در هفته نخست نشان دادند تیم فوق‌العاده‌ای شده‌اند. زایتسف عالی کار می‌کند و تراویکا پاسور این تیم هم نشان داد هر دفاعی را با نقشه‌هایش به هم می‌ریزد.

وی با بیان اینکه ایتالیا به دلیل میزبانی در مرحله نهایی این مسابقات هیچ استرسی را در مرحله گروهی ندارد، افزود: آنها استرس خاصی را برای حضور در مرحله نهایی ندارند، برای همین راحت‌تر بازی خواهند کرد. ما سال گذشته توانستیم این تیم را شکست دهیم ولی حالا شرایط فرق کرده است. مربی تیم ملی ایران عوض شده و تفکرات تازه‌ای وارد تیم شده است. امیدوارم با توجه به شناختی که بازیکنان از ایتالیا دارند، گام نخست را محکم بردارند.

این کارشناس در پاسخ به اینکه چقدر شانس برد را برای ایران در خاک ایتالیا قایل هستید؟، اظهار کرد: شرایط خیلی سخت است ولی بازیکنان ما نشان دادند که در شرایط سخت می‌توانند کار بزرگی را انجام دهند. اگر بخواهیم به آمار و ارقام نگاه کنیم با توجه به نتایجی که ایتالیا در دو بازی نخست مقابل برزیل کسب کرد بردن ایتالیا خیلی سخت است اما باید بگویم که مردم ما دنبال این هستند که تیم ملی والیبال خوبی را ارایه کند و این مهم است.

وی در خصوص مشکلات دریافت اول تیم ایران توضیح داد: ما در زمان ولاسکو هم این نقیصه را داشتیم ولی یادگرفتیم که چطور توپ‌های بلند را از سه دفاع حریف عبور دهیم تا این مشکل حل شود. امیدوارم که بازیکنان در بازی با ایتالیا هم راه عبور از سه دفاع حریف را روی توپ های بلند بدانند.

شهنازی در پاسخ به این سوال که بزرگ‌ترین مشکل تیم ملی در این بازی کدام است، گفت: به نظرم مشکل آنچنانی نداریم. فشار زیادی روی تیم ملی نیست. مردم می‌دانند که تیم ملی در گروه الف لیگ جهانی قرار دارد و این به خاطر اعتباری است که ایران در والیبال دنیا کسب کرده است. اگر بتوانیم این جایگاه را حفظ کنیم خیلی مهم است. ما باید کار گروهی را خوب انجام دهیم و امیدوارم که در گام نخست بتوانیم مقابل ایتالیا سربلند باشیم.

 

کد خبر 2299649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha