۷ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۲۶

زارع‌پور در گفتگو با مهر:

کیفیت لیگ امسال را هیچ زمانی نداشتیم/ افزایش تعداد تیم‌ها برای فصل جدید

کیفیت لیگ امسال را هیچ زمانی نداشتیم/ افزایش تعداد تیم‌ها برای فصل جدید

رئیس فدراسیون تنیس روی میز با بیان اینکه بیست‌ ودومین دوره مسابقات لیگ با کیفیت بیشتر نسبت به ادوار گذشته برگزار شد و به همین دلیل هیچ تیمی از پیش برنده نبود، از برگزاری فصل جدید مسابقات باشگاهی با حضور بیشتر از پنج تیم خبر داد.

محمد زارع‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر، با تاکید بر کیفیت برگزاری بیست‌ و دومین دوره مسابقات تنیس روی میز لیگ باشگاه‌های کشور اظهارداشت: درست است که تعداد تیم‌های شرکت کننده در لیگ 93 - 92 کم بود و مسابقات را فقط با حضور 5 تیم آغاز کردیم، اما فکر می‌کنم رقابت‌های امسال با کیفیت‌ترین مسابقات طی سال‌های گذشته بود.

وی در توضیح این موضوع خاطرنشان کرد: برای برگزاری فصل بیست‌ و دوم مسابقات باشگاهی، آئین‌نامه را به گونه‌ای تنظیم کردیم که بر اساس آن ملی‌پوشان و بازیکنان برتر به خصوص سه نفر اول آنها میان تیم‌های شرکت کننده توزیع شدند. حتی بر اساس این آئین‌نامه برادران عالمیان هم نتوانستند در یک تیم قرار گرفته و همبازی یکدیگر شوند. این برای نخستین‌بار بود که برای ملی‌پوشان جهت حضور در مسابقات باشگاهی چنین شرایطی را قائل شدیم و نتیجه آن هم کیفیتی بود که در روند برگزاری مسابقات ایجاد شد.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز ادامه داد: در رقابت‌های امسال هیچ تیمی از پیش برنده نبود. این در حالی است که پیش از این و در خیلی از ادوار مسابقات بعضا از همان هفته اول مشخص می‌شد که قهرمان لیگ چه تیمی است، اما امسال این قهرمانی دقیقا در دیدار برگشت فینال مشخص شد. پتروشیمی در نهایت قهرمان شد اما اصلا قهرمانی این تیم طی هفته‌های گذشته قابل پیش‌بینی نبود.

زارع‌پور با بیان اینکه پتروشیمی نوری عسلویه اگرچه به فینال نرسید، اما از تیم‌های خوب شرکت‌کننده در لیگ بیست و دوم بود، از برنامه‌ریزی برای افزایش تعداد تیم‌های حاضر در مسابقات باشگاهی برای سال 93 خبر داد و گفت: در نظر داریم به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که مسابقات امسال بلافاصله بعد از بازی‌های آسیایی کره‌جنوبی آغاز شود تا بتوانیم پیش از اتمام سال آن را به سرانجام برسانیم.

وی تاکید کرد: در همین راستا آئین‌نامه مسابقات باشگاهی را دوباره در اختیار تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات باشگاهی قرار می‌دهیم تا بتوانیم با استفاده از نظرات آنها تغییرات لازم را ایجاد و از آن برای برگزاری بهتر و باکیفیت‌تر فصل آینده مسابقات استفاده کنیم. به طور حتم آئین نامه برای فصل جدید تغییراتی خواهد داشت. به هر حال طبق آئین نامه فعلی سه بازیکن اصلی تیم ملی یعنی نیما و نوشاد عالمیان همراه با میدیا لطف الله نسبی نمی‎توانند در یک تیم باشند در حالیکه در نظر داریم امسال شرایطی را فراهم کنیم تا این سه نفر لژیونر شوند.

وی که در حاشیه فینال مسابقات لیگ با خبرنگار مهر گفتگو می‌کرد، انصراف تیم تله کابین گنج‌نامه همدان از مرحله نیمه نهایی را تنها اتفاق ناخوشایند لیگ بیست و دوم عنوان کرد و گفت: این موضوع باعث شد دانشگاه آزاد بدون بازی راهی فینال شود در حالی که اگر چنین نمی‌شد، جذابیت‌های لیگ خیلی بیشتر بود. در هر صورت طبق آئین‌نامه و همان گونه که رئیس سازمان لیگ پیش از این اعلام کرد برای این تیم جریمه 2 میلیون تومانی در نظر خواهیم گرفت.

رئیس فدر اسیون تنیس روی میز تاکید کرد: برای افزایش تعداد تیم‌های شرکت کننده در دوره آتی لیگ مذاکراتی با بانک صادرات که در لیگ دسته اول به عنوان قهرمانی دست یافت، انجام شده است. در هر صورت این اطمینان را می‌دهم که فصل آینده مسابقات باشگاهی با بیشتر از پنج تیم برگزار می‌شود اما در عین حال به دنبال حفظ کیفیتی هستیم که در مسابقات امسال شاهد آن بودیم. 

 

کد خبر 2299901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha