۶ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۰۱

نیازمند توسعه اخلاق قرآنی هستیم/ نقش بانوان به خاطر مسئولیت تربیتی در جامعه بسیار پررنگ است

نیازمند توسعه اخلاق قرآنی هستیم/ نقش بانوان به خاطر مسئولیت تربیتی در جامعه بسیار پررنگ است

برگزیده سومین همایش بانوان فعال قرآنی با بیان اینکه نیازمند توسعه اخلاق قرآنی هستیم، گفت: برای اینکه فرهنگ قرآنی به یک جریان الگو ساز در جامعه تبدیل شود باید و از حالت تخصصی خود خارج شود و در سطح گسترده‌تری مطرح شود تا بر اکثریت جامعه اثرگذار باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، معصومه آکاهی برگزیده سال 91 همایش بانوان قرآنی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: نقش و جایگاه بانوان به خاطر نقش و مسئولیت تربیتی در جامعه بسیار پررنگ است و بانوان علاوه بر ایفای نقش مادری می‌توانند به عنوان یک معلم اثرگذار باشند.

وی عنوان کرد: تأثیربرگزاری این همایش‌ها دلگرم کننده است ولی تا زمانی که در یک محیط خاص و مخاطب خاص مطرح می‌شود نمی‌توان انتظار ایجاد الگو در جامعه را داشته باشیم. به نظر من برای اینکه این همایش‌ها جامعه و جوانان را مخاطب‌ قرار دهد در یک فضا و جامعه گسترده‌تری برگزار شود.

وی چشم‌انداز فعالیت‌های قرآنی را خوب ارزیابی کرد و افزود: فعالیت‌های گسترده‌ای در این عرصه در حال انجام است اما مهمتر از آن چیزی که باید نمود بیشتری پیدا کند گسترش رفتار و اخلاق در جامعه قرآنی است.

آکاهی به این نکته اشاره کرد که امروزه این فعالیت‌ها به سمت حرفه‌‌ای‌گری پیش می‌رود و از جذابیت‌های سنتی که در زمان قدیم وجود داشته فاصله گرفته است.

وی در پایان سخنانش گفت: نیاز امروز جامعه این است که بار معنوی این فعالیت‌ها گسترش یابد تا اثرگذاری بیشتری داشته باشد. امروزه توقع این است که حافظ قرآن بر کمیت و کیفیت خانواده و اطرافیان خود اثرگذار باشد تا بتوانند به عنوان یک جریان الگوساز در جامعه مطرح شود.

کد خبر 2299955

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha