۷ خرداد ۱۳۹۳، ۸:۱۱

گزارش خبری/

توسعه فرهنگ قرآنی در بین خانواده‌ها ضروری است/ لزوم اجرای برنامه‌های متنوع قرآنی

توسعه فرهنگ قرآنی در بین خانواده‌ها ضروری است/ لزوم اجرای برنامه‌های متنوع قرآنی

بوشهر - خبرگزاری مهر: توسعه برنامه‌های قرآنی در بین خانواده‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و می‌تواند نقش بسیار مهمی در استفاده همه اعضای خانواده از دستورات قرآن داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، در سال‌های اخیر شاهد اجرای برنامه های مختلف قرآنی در نقاط مختلف کشور و در استان بوشهر هستیم که جوانان و نوجوانان نقش بسیار مهمی در اجرا و شرکت در این برنامه‌ها دارند.

گام های بسیار خوبی برای فراگیر شدن برنامه های قرآنی در سطح جامعه صورت گرفته است ولی هر چه در این زمینه کار و تلاش شود، لازم است که باز هم برنامه‌های بیشتری اجرا شود تا همه مردم بتوانند از این برنامه استفاده کنند و تنوع در این برنامه‌ها نقش مهمی در استفاده عمومی مردم از این برنامه‌ها داشته باشد.

حمایت از برنامه‌های قرانی باید در دستور کار همه سازمان ها و ادارات قرار بگیرد و نه اینکه تنها سازمان تبلیغات اسلامی و اوقاف و سازمان‌های اینچنینی در اجرای این برنامه‌ها نقش آفرینی کنند.

با توجه به اینکه همه به نقش قرآن در سرنوشت زندگی مردم واقف هستیم، باید تلاش شود تا این برنامه‌ها در ادارات و سازمان‌های مختلف و در بین افراد و خانواده‌ها به خوبی اجرا شود.

ترویج فرهنگ قرآنی در بین خانواده‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و در همین راستا و به منظور توسعه فرهنگ قرآنی در سطح خانواده‌ها، طرح خانواده قرآنی صبح سه شنبه در روستای دویره استان بوشهر برگزار شد و خانواده‌های شرکت‌کننده تجلیل شدند.

همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها در اجرای برنامه‌های قرآنی مشارکت کنند

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار بوشهر با تبریک عید مبعث اظهار داشت: پیامبر اکرم(س) با رفتار و اخلاق خود توانست اثرگذاری بسیاری در سطح جامعه خود و جهان داشته باشد و مردم را به اسلام دعوت کرد.

سعید زرین‌فر با اشاره به تحول بسیار بزرگ مبعث در سطح جهان، ادامه داد: 27 رجب آغازی برای حرکت انسان به سمت عدالت و توحید و دور شدن از شرک و بت‌پرستی بود.

وی با تاکید بر اینکه همه ما باید گفتار و رفتار رسول اکرم(ص) را الگوی زندگی فردی و اجتماعی خودمان قرار بدهیم،‌ تصریح کرد: راه رسیدن به تکامل مادی و معنوی و رسیدن به سعادت دنیا و آخرت عمل به دستورات قرآنی و پیامبر اکرم(ص) است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار بوشهر به اهمیت بسیار بالای برگزاری طرح‌های قرآنی اشاره کرد و افزود: توجه خانواده‌ها به قرآن می‌تواند آینده خانواده‌ها را تضمین کند و اثرگذاری بسیار خوبی در بین خانواده‌ها خواهد داشت.

لزوم توسعه برنامه‌های قرانی در استان بوشهر

وی با اشاره به عشق و علاقه فراوان خانواده‌های ایرانی به قرآن ادامه داد: در استان بوشهر نیز خانواده‌ها تاکید بسیار زیادی بر استفاده از قرآن دارند و مردم تلاش می‌کنند تا از این کتاب در همه عرصه‌ها استفاده کنند.

زرین‌فر با بیان اینکه گام‌های بسیار خوبی در سال‌های اخیر برای توسعه فرهنگ قرآنی برداشته شده است، بیان داشت: سازمان تبلیغات اسلامی و اوقاف برنامه‌های قرآنی خوبی را برگزار می‌کنند ولی همه دستگاه‌ها باید در این زمینه تلاش کنند و این برنامه‌ها تنها بر عهده یک دستگاه نباشد.

وی همچنین به تاکید استاندار بوشهر بر لزوم توسعه برنامه‌های قرآنی اشاره کرد و بیان داشت: باید در عرصه قرآنی فعال‌تر از گذشته حاضر شویم تا بتوانیم اثرگذاری بیشتر آن را در جامعه ببینیم.

قرآن بر کارکرد انسانی و اجتماعی خانواده اثرگذار است

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر نیز اظهار داشت: اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و دینی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و این برنامه‌ها می‌تواند اثرگذاری بسیار زیادی در سطح جامعه داشته باشد.

رضا جمشیدی با اشاره به عشق و علاقه فراوان مردم استان بوشهر به قرآن و مقدسات دینی، اضافه کرد: در هر برنامه قرآنی که در هر نقطه‌ای از استان بوشهر برگزار می‌شود شاهد حضور گسترده مردم در این برنامه‌ها هستیم.

وی به نقش بسیار مهم قرآن بر عملکرد هر فرد در سطح جامعه اشاره و تصریح کرد: توجه به قرآن و عمل به فرامین قرآن باعث می‌شود تا بتوانیم راه موفقیت را به خوبی طی کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر با بیان اینکه دستورات قرآن نجات بخش و روشنگر است، ادامه داد: استفاده از قرآن بر کارکرد انسانی و اجتماعی خانواده تاثیر مثبت بسیار زیادی خواهد داشت.

وی در ادامه با تبریک به مناسبت عید مبعث به برخی از ویژگی‌های پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و افزود: اخلاق نیکو یکی از مهمترین ویژگی‌های شخصیتی حضرت محمد(ص) بود که از رموز موفقیت ایشان بود.

جمشیدی خاطرنشان ساخت: اخلاق نیگو و گفتار ملایم پیامبر اکرم(ص) باعث شد تا ایشان بتواند قلب‌ها را تسخیر کند و در قرآن کریم نیز به اخلاق مطلوب ایشان اشاره شده است.

حمایت ویژه از اجرای برنامه‌های قرآنی در استان بوشهر

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر نیز با تبریک به مناسبت عید سعید مبعث، اظهار داشت: مبعث نقطه عطفی در تاریخ جهان بوده است و خداوند با بعث پیامبر(ص) دستورات و فرامین الهی را بر پیامبر نازل و به مردم منتقل کرد.

حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی به ویژگی‌های شخصیتی پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و افزود: اخلاق نیکو و گفتار پسندیده به عنوان یکی از مهمترین ویژگی‌های شخصیتی ایشان بود که توانست دل مردم را به دست بیاورد.

وی با اشاره به اینکه هدف از نزول قرآن تربیت و هدایت انسان‌ها و رهنمون ساختن کاروان بشری به سرمنزل سعادت بوده است، اضافه کرد: همه ما باید رفتار پیامبر را به عنوان الگو قرار دهیم و سعی کنیم تا در راستای عمل به دستورات ایشان عمل کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای توسعه فرهنگ قرآنی در سطح جامعه، بیان داشت: اجرای برنامه‌های قرآنی می‌تواند در فراگیر شدن قرآن در بین خانواده‌ها تاثیرگذاری بالایی داشته باشند.

وی تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی همواره از برنامه‌های قرآنی حمایت بسیار خوبی داشته است و در آینده نیز تلاش داریم تا با اجرای برنامه‌های متنوع قرآنی در بخش‌های مختلف شاهد گسترش و توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه باشیم.

کد خبر 2299996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha