۶ تیر ۱۴۰۳، ۸:۳۵

معاون آموزشی وزارت بهداشت مطرح کرد؛

افزایش حقوق دستیاران از ابتدای سال جاری اجباری است

افزایش حقوق دستیاران از ابتدای سال جاری اجباری است

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: اگر تاکنون دانشگاهی افزایش حقوق دستیاران را اعمال نکرده،باید مبالغ را از ابتدای سال محاسبه کرده وهر سه ماه را پرداخت کند وهیچ مشکلی، رافع مسئولیت دانشگاه نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، دوره دستیاری تخصصی پزشکی به دوره‌ای ۴ تا ۵ سال رشته‌های تخصصی پزشکی اطلاق می‌شود که پزشکان عمومی پس از شرکت در آزمون پذیرش دستیار وارد این دوره می‌شوند و علاوه بر تحصیل در یکی از ۲۵ رشته تخصصی، فعالیت‌های درمانی بیمارستان‌های وابسته به وزارت بهداشت را زیر نظر اساتید دانشگاه‌ها انجام می‌دهند.

اسفندماه سال گذشته، دکتر بهرام عین‌الهی؛ وزیر بهداشت در گفتگو با خبرنگار مهر، از افزایش حقوق دستیاران پزشکی خبر داد. در این افزایش حقوق، دستیاران پزشکی مجرد ۱۲ میلیون و دستیاران متأهل ۱۵ میلیون تومان باید حق‌الزحمه دریافت کنند.

پیش از این، اعتبار حق‌الزحمه دستیاران پزشکی از منابع اختصاصی دانشگاه‌های علوم پزشکی تأمین می‌شد در بودجه سال جاری، ردیف بودجه‌ای ۳ هزار میلیارد تومانی برای حقوق دستیاران پزشکی در نظر گرفته شده است. اختصاص بودجه جداگانه برای حقوق دستیاران پزشکی می‌تواند تضمینی برای پرداخت به موقع حقوق آن‌ها باشد.

با این وجود، هنوز برخی دستیاران پزشکی در فضای مجازی از تعویق حقوق خود خبر می‌دهند.

دکتر ابوالفضل باقری فرد در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد این‌که چرا افزایش حقوق دستیاران پزشکی در برخی دانشگاه‌ها انجام نشده است؟ گفت: افزایش حقوق دستیاران پزشکی از ابتدای سال جاری الزامی است ولی به دلیل این‌که تغییر ایجاد شده در حقوق دستیاران مبلغ قابل توجهی بود، ممکن است برخی دانشگاه‌ها به دلیل مشکلات دیرتر پرداخت می‌کنند.

وی تاکید کرد: اگر تاکنون دانشگاهی افزایش حقوق دستیاران را اعمال نکرده، باید مبالغ را از ابتدای سال محاسبه کرده و هر سه ماه را پرداخت کند و هیچ مشکلی، رافع مسئولیت دانشگاه نیست.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان این‌که تذکرات لازم به صورت مکتوب و شفاهی به دانشگاه‌ها داده شده است، اظهار امیدواری کرد: تمامی دستیاران از این ماه هم حقوقشان را بر اساس مصوبه جدید بگیرند و هم افزایش حقوق ماه‌های اخیر نیز به آن‌ها پرداخت شود.

وی تاکید کرد: در صورتی که این اتفاق نیفتد، با مسئولین امر برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

کد خبر 6146748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ناهید ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
      5 5
      دوران رزیدنتی ۴ سال است ولی دوران طبابت ۳۰ سال است یک متخصص داخلی واطفال باید ۳۰سال بادرامد ماهانه اش که برابر درآمد یک روز جراح است کارکندوسرخورده می شود وعلتش،این است که ظرفیت جراح درایران ۱۸ برابر کمتر از اروپا است وتا زمانی، که این شکاف طبقاتی عظیم بین رشته ای حل نشود بقیه کارها جواب نمی دهد‌.
    • ناشناس RU ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
      4 4
      جراحان کل چامعه پزشکی را فریب دادند ظرفیت پزشک عمومی بدون فراهم شدن زیر ساخت افزایش یافت والان به خودکفایی رسیدیم ظرفیت رشته های داخلی واطفال وقلب وعفونی بدون فراهم شدن شدن زیرساخت افزایش یافت والان به خودکفایی رسیدیم ولی عجبا که وقتی نوبت به افزایش،ظرفیت رشته های جراحی می شود بوق وکرنای فراهم نشدن
    • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
      9 3
      کشور در هیچ رشته ای کمبود ندارد ولی وزارتخانه ظرفیت را برای داشتن نیروی رایگان یا همان رزیدنت بالامیبرد تا پزشک متخصص استخدام نکند و حقوق بالاندهد وگرنه همین الان هم پزشک بیکار زیاد داریم
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
      2 1
      متاسفانه مافیای پزشکی و تعارض منافع موجود در وزارت بهداشت که مدیران و مسئولانش خود پزشک هستند! و در هیچ کجای دنیا همچین چیزی نمونه نداره !!!، اجازه افزایش ظرفیت واقعی و موثر در رشته های تخصص را نمی دهد ، این باعث کمبود پزشک متخصص در سطح جامعه و ساعتها منتظر بودن مردم پشت درب مطب یه پزشک متخصص میشه