۶ خرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۰۲

ملک زاده خبرداد:

تلاش برای توسعه روش جلوگیری ازپیشرفت سرطان با انتقال نوعی ویروس به نام محققان ایرانی

تلاش برای توسعه روش جلوگیری ازپیشرفت سرطان با انتقال نوعی ویروس به نام محققان ایرانی

شیراز- خبرگزاری مهر: معاون پژوهشی و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به درمان بیمار سرطانی با انتقال نوعی ویروس گفت: سعی داریم روش را در دنیا به نام محققان ایرانی توسعه دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر رضا ملک زاده ظهر روز سه شنبه در مراسم کلنگ زنی بزرگ ترین بیمارستان مرکز پژوهشی و درمانی سرطان جنوب کشور در شیراز بیان کرد:خوشبختانه با توجه به تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته، بیش از 50 درصد از بیماری های را کنترل و درمان کنیم.

وی مهم ترین عامل  در بیماری سرطان را چاقی، کم تحرکی و استفاده از غذاهای چرب در بین افراد دانست و افزود: متاسفانه در کشور درباره بیماری سرطان تحقیقات لازم صورت نپذیرفته که نیاز است با حمایت مسئولین استان و وزارت بهداشت، عامل های مختلف سرطان کنترل شود.

معاون وزارت بهداشت متذکر شد: درآینده از بیماری سرطان روده بزرگ به عنوان شایع ترین نوع سرطان یاد می شود که زنگ خطری است برای افراد جامعه که بتوانند با تغییر رژیم غذایی و آزمایشات لازم از این بیماری پیشگیری کنند.

دکتر ملک زاده با اشاره به دستیابی و پیشرفت های محققان ایرانی در امر درمان بیماری سرطان، گفت: امروزه در کشور با انتقال نوعی ویروس از پیشرفت بیماری سرطان در بیماران جلوگیری می کنند که تلاش داریم این روش را در دنیا به نام محققان ایرانی توسعه دهیم.

وی تصریح کرد: جامعه ایرانی در حال پیر شدن است که باید تدابیری در این زمینه صورت گیرد.

دکتر ملک زاده در بخش دیگری از سخنان خود به آمار 35 درصدی انواع سکته ها در بین جوانان اشاره داشت.
 

کد خبر 2300069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha