۱۱ خرداد ۱۳۹۳، ۹:۰۶

عاشورزاده در گفتگو با مهر:

خوشحالم در قهرمانی تکواندو نقش داشتم/ تابع کادر فنی هستم

خوشحالم در قهرمانی تکواندو نقش داشتم/ تابع کادر فنی هستم

دارنده مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا گفت: رقابتهای قهرمانی آسیا در سطح فنی بالایی برگزار شد و خدا را شکر می کنم با کسب مدال طلا تاثیر زیادی در کسب عنوان قهرمانی تیم ملی داشته باشم.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزان عاشورزاده تکواندوکار وزن 58- کیلوگرم تیم ملی کشورمان اهل شهرستان عباس آباد در استان مازندران است. وی در نونهالی تکواندو را نزد استاد ساعدی در سالن ورزشی شهید ساعدی که مقابل خانه شان بود آغاز کرد و خیلی زود پله های ترقی را طی کرد. عاشورزاده یک بار هم عضو تیم ملی نوجوانان بود که در مسابقات قهرمانی آسیا توفیقی نداشت. این تکواندوکار 18 ساله با درخشش در مسابقات لیگ برتر و بعد از آن مسابقات انتخابی به تیم ملی رسید و نظر کادر فنی را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا جلب کرد.
 
با تقدیر از تلاش های بهنام اسبقی و مهدی خدابخش به صراحت باید اعلام کرد که عاشورزاده بهترین نماینده ایران روی "شی هاپ چانگ" تاشکند بود. وی برای کسب مدال طلا نمایندگان قزاقستان، تاجیکستان، عربستان، کره جنوبی و  ویتنام را شکست داد. در 5 مبارزه 88 امتیاز  کسب کرد و 36 امیتاز از دست داد. در واقع کسب میانگین 18 امتیاز در هر مبارزه  آمار خیره کننده‌ای است که نوید ظهور یک پدیده جدید در سبک وزن کشور می هد. تکواندوکاری که بتواند خاطرات مبارزات خوب بهزاد خداداد در میادین بین المللی را زنده کند. 
 
از سوی طلای عاشورزاده اولین طلای تاریخ وزن دوم تکواندو در مسابقات قهرمانی  آسیا بود. در وزن دوم نمایندگان ایران پیش از این دو نقره و سه برنز کسب کرده بودند. دو نقره معتمد و نادریان و سه برنز هم خداداد، رکنی و طهماسبی کسب حاصل تلاش وزن دومی های ایران در مسابقات مردان آسیا بوده است. 
 
فرزان عاشورزاده روی سکوی قهرمانی آسیا
 
 وی در مورد مسابقات خود در تاشکند به مهر گفت: مسابقات این دوره به گواه تمام کسانی که در تاشکند بودند به دلیل اهمیت امتیاز آن در رنکنیگ جهانی از سطح فنی بالاتری برخوردار بود و خدا را شکر می کنم که توانستم به اعتماد کادر فنی تیم ملی به بهترین شکل ممکن پاسخ بدهم.
 
عاشورزاده ادامه داد: وزن دوم شلوغترین وزن این دوره از رقابتها بود و من نسبت به سایر اعضای تیم مبارزات بیشتری انجام دادم و موفق شدم اکثر رقبا را با اختلاف زیاد شکست دهم. فقط در مبارزه اول برابر حریف قزاق چون به جو مسابقات آشنا نبودم با اختلاف اندک پیروز شدم.
 
دارنده مدال طلای آسیا افزود: من باید از کادر فنی تشکر کنم که به من اطمینان کردند. ضمن اینکه با نظر استاد مغانلو به همراه قوامین راهی تونس شدم و در این تورنمنت که اولین تجربه بین المللی من در رده سنی بزرگسالان بود به خوبی با شرایط آشنا شدم و پس از بازگشت به تاشکند اعزام شدیم که خیلی در آمادگی روحی، روانی و بدنی من تاثیر مثبت داشت.
 
وی در مورد برنامه های بعدی خود گفت: ما تابع نظر کادر فنی هستیم، به احتمال فراوان ماه آینده به تورنمنت کره اعزام می شویم و پس از آن مسابقات جایزه بزرگ در راه کسب امتیاز ورودی المپیک مد نظر است. ضمن اینکه هدف مجموعه تیم ملی موفقیت در بازیهای آسیایی است.
 
عاشورزاده در مورد حضور در وزن دوم تیم ملی گفت: من همه تلاشم را  برای حفظ این جایگاه انجام می دهم ولی دو رقیب جدی و سرسرخت دارم. یعقوبی و مستعان از بهترین‌های ایران هستند و من کار دشواری در این وزن دارم. اینکه چه کسی عضو تیم ملی باشد مهم نیست، مهم موفقیت تیم ملی است و امیدوارم هر کس بهترین بود به مسابقات اعزام شده و موفق باشد.
کد خبر 2301628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha