۱۹ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۴۰

مهماندوست در گفتگو با مهر:

تکواندو ایران با مغانلو موفق خواهد شد/ مسابقات مهمتری پیش‌رو است

تکواندو ایران با مغانلو موفق خواهد شد/ مسابقات مهمتری پیش‌رو است

سرمربی پیشین تیم ملی تکواندو گفت: کسب عنوان قهرمانی آسیا افتخار بزرگی است و بیژن مغانلو ثابت کرد می تواند بهترین نتایج را کسب کرده و افتخارات بیشتری را به ارمغان آورد.

رضا مهماندوست ضمن بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر گفت: رقابتهای تکواندو قهرمانی آسیا همانند دوره های قبل در سطح فنی خوبی برگزار شد. این سطح فنی نه آنقدر بالا بود که بخواهیم غلو کنیم و نه آنقدر پایین که ارزش کار مدال آوران را کاهش دهیم.
 
وی ادامه داد: کره جنوبی با قدرت تمام به تاشکند آمده بود، برخی تیم ها مانند تیم ما نفرات اصلی را همراه نداشتند. ما سه تکواندوکار المپیکی خود را در ترکیب نداشتیم. در تیم ما هشت نفر اولین بار بود مسابقات قهرمانی آسیا را تجربه می کردند و سه نفر اولین بار از تایوان خارج شدند. با این وجود با یک طلا، یک نقره و سه برنز از عملکرد کلی تیم راضی هستم.
 
سرمربی ایرانی تیم ملی تایوان در مورد تیم ایران گفت: تیم ملی ایران هم تقریبا با تمام قوا به مسابقات  قهرمانی آسیا آمد و نتیجه هم گرفت. غیر از معتمد و مردانی که آسیب‌دیدگی داشتند سایر نفرات اصلی تیم ملی در ترکیب حضور داشتند. 
 
مهماندوست ادامه داد: تیم ایران به لحاظ فنی رشد خوبی نسبت به چند ماه قبل داشت، در مسابقات منچستر تکواندوکاران تیم ایران سردرگم بودند و در جریان مبارزه نمی دانستند به دنبال چه چیزی هستند. ولی این تیم رفته رفته شکل واقعی خود را پیدا کرد و در تاشکند دیدیم که رشد خیلی خوبی داشته است. 
 
وی در مورد برخورد با اعضای تیم ایران در تاشکند گفت: با پولادگر که یک برخورد بیشتر نداشتم ، ولی با سایر اعضای تیم بیشتر در تماس بودم و گاهی اوقات نکاتی را که لازم می دانستم مشورت می دادم. البته شاید آنها نیازی به راهنمایی من نداشتند ولی من این را وظیفه خود می دانستم و انجام می دادم.
 
سرمربی پیشین تیم ملی در جواب این سئوال که آیا تکواندو ایران با بیژن مغانلو موفق خواهد بود یا خیر گفت: بیژن چهار سال در کادر فنی تیم ملی با من و افلاکی همکار بوده است و به خوبی با تکواندو روز جهان آشناست. ضمن اینکه از نحوه تمرینات اردویی و شرایط تکواندوکاران آگاهی خوبی دارد. من فکر می کنم مغانلو برای هدایت کادر فنی انتخاب خوبی بود و اگر حمایت شود می تواند همان کیفیت قبلی را به تیم ملی بازگرداند و نتایج خوبی هم کسب کند.
 
وی در خصوص اینکه در مسابقات قهرمانی آسیا چه نقاط ضعفی از تکواندوکاران ایرانی توجه شما را جلب کرد گفت: تکواندو روز دنیا به سوی سرعتی شدن حرکت می کند. عاملی که در بین اعضای تیم ملی ایران در زمان اجرای تکنیک و یا دفاع کمتر دیده شد و کادر فنی باید روی سرعت ملی پوشان بیشتر کار کند. 
 
مهماندوست در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تکواندو ایران میدانهای بزرگتری را پیش رو دارد و اگر کادر فنی بخواهد میدان تاشکند را مد نظر قرار دهد بدون شک با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهد شد. رقابتهای جایزه بزرگ که کسب امتیاز برای ورودی المپیک است، بازیهای آسیایی و مسابقات جهانی روسیه قطعا شرایط متفاوت و دشواری خواهد داشت که باید مطابق با آن برنامه ریزی و تلاش کرد. 
 
وی در پایان در مورد برنامه های تیم ملی تایوان گفت: ما روزانه دو نوبت تمرین داریم، مسابقات جایزه بزرگ چین، قزاقستان و بازیهای آسیایی اینچئون اهداف پیش روی ماست که برای موفقیت در آنها سخت تلاش می کنیم.
 
تیم ملی تکواندو ایران در مسابقات قهرمانی آسیا با کسب سه طلا، دو نقره و یک برنز در بخش مردان قهرمان قاره کهن شد.
کد خبر 2306494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha