۱۰ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۴۷

اتصال کریدور آزادراهی مرکز به بندر امام با ساخت آزادراه اراک-خرم آباد

اتصال کریدور آزادراهی مرکز به بندر امام با ساخت آزادراه اراک-خرم آباد

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با ساخت آزادراه اراک - خرم آباد بخشی از کریدور آزادراهی مرکز کشور به بندر امام خمینی(ره) متصل می‌شود، گفت: بهره برداری از این آزادراه موجب کاهش 32 کیلومتری مسیر و 50 دقیقه ای زمان سفر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی نورزاد در جریان بازدید از پروژه آزادراه اراک-خرم آباد، اظهار داشت: : آزادراه اراک- خرم آباد به طول 135 کیلومتر، نواحی شمالی کشور همچون انزلی-آستارا و نوشهر را به بندر امام خمینی(ره) متصل می‌کند که این امر در تزانزیت کالا و خدمات از این مسیر بسیار موثر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین بهره برداری از این آزادراه را موجب کاهش 32 کیلومتری مسیر و 50 دقیقه ای زمان سفر اعلام کرد و گفت: استراتژی شرکت ساخت و توسعه فراهم کردن زمینه‌های لازم برای هر چه پررنگ تر شدن نقش بخش خصوصی در ساخت و اجرای زیربناهای حمل و نقل است.

نورزاد با بیان اینکه در همین راستا تمامی مراحل طراحی و ساخت این پروژه توسط بخش خصوصی در حال اجراست، افزود: این آزادراه از  15 کیلومتری جاده اراک-بروجرد حدفاصل پالایشگاه پتروشیمی اراک آغاز می شود و پس از عبور از غرب شهر شازند و شرق شهر بروجرد در نهایت به جاده بروجرد-خرم آباد در فاصله 10  کیلومتری شهرستان خرم آباد وصل می‌شود.

وی، یکی از ویژگی های متمایز این پروژه را وجود یکی از بلندترین تونل‌های آزادراهی کشور به طول بیش از 3 کیلومتر عنوان کرد و گفت: این آزادراه به صورت 6 خطه در حال اجراست که با تکمیل آن، مسیری ایمن همراه با سرعت بالا در این محور ایجاد خواهد شد.

همچنین خیراله خادمی با بیان اینکه با اتمام ساخت باند دوم بزرگراه توره-بروجرد آخرین حلقه کریدور شمال-جنوب غربی کشور نیز به شبکه بزرگراهی خواهد پیوست، گفت: این محور به طول 34 کیلومتر با مجموع 35 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست که تلاش می‌شود امسال 15 کیلومتر آن و تا سال 94 کل این بزرگراه به بهره برداری برسد.

معاون ساخت و توسعه راه‌ها بهره برداری از این مسیر را موجب تکمیل کریدور شمال-جنوب غربی کشور دانست و گفت: با بهره برداری از این بزرگراه تمامی مسیر تهران تا بندرامام خمینی به صورت شبکه بزرگراهی یا آزادراهی در خواهد آمد.

خادمی ادامه داد: برای تکمیل این پروژه 50 میلیارد تومان هزینه خواهد شد که تا کنون آزادسازی 15 کیلومتر از این مسیر انجام شده و مشکلات معارضین آن حل شده و آزادسازی باقی مسیر نیز در دست اجراست. وی تاکید کرد یکی از مهمترین مزایای بهره برداری از باند دوم بزرگراه توره-بروجرد حذف گردنه برفگیر و حادثه خیز زالیان خواهد بود.

 

کد خبر 2301883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha