۱۰ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۴۵

همایش خانواده و آسیب های اجتماعی در خراسان جنوبی آغاز به کار کرد

همایش خانواده و آسیب های اجتماعی در خراسان جنوبی آغاز به کار کرد

بیرجند – خبرگزاری مهر: نخستین همایش خانواده و آسیب های اجتماعی در خراسان جنوبی به منظور شناسایی راهکارهای بومی برای هدایت برنامه‌های اجتماعی با محوریت خانواده را در سطح استان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد باقر باقری معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی صبح شنبه در نخستین همایش خانواده و آسیب های اجتماعی در استان  خانواده را کانون رشد جامعه دانست و اظهارکرد: تشکیل خانواده حرکتی در راستای تکامل انسان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه خانواده بسترساز روند رو به رشد عمومی جامعه است؛ عنوان کرد: تشکیل خانواده حرکتی در راستای تکامل انسان است.

 وی با اشاره به اینکه یک خانواده موفق خانواده‌ای متعادل است؛ بیان داشت: در خانواده متعادل پدر نقش تصمیم‌گیرنده و مادر نقش آرامش‌دهنده را دارد.

وی با بیان اینکه در خانواده باید مادر بین احساسات و منطق ارتباط و تعادل برقرار کند؛ تصریح کرد: در خانواده پدرانی که احترام  را نگه نمی‌دارند، نقش خود را متزلزل می‌کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به افزایش و روند رو به رشد طلاق در جامعه گفت:  پایین‌آمدن نرخ ازدواج، بالارفتن سن ازدواج از آسیب های جدی است که آینده جامعه را دچار مشکل خواهد کرد.

 وی میانگین سن ازدواج در پسرا را بالای 28 سال ذکر کرد و گفت: میانگین سن ازدواج دختران نیز به بالای 23 سال افزایش یافته است.

حجت الاسلام باقری با بیان اینکه بیشترین پرونده‌های حقوقی در محاکم قضایی استان مربوط به حوزه خانواده است، ادامه داد: مطالبات طلاق از آسیب جدی در جامعه است.

پذیرش 115 مقاله در همایش آسیب های اجتماعی استان

 وی با بیان اینکه بیشترین پرونده‌های جرایم کیفری مربوط به مواد مخدر است، تصریح کرد: اعتیاد یکی از مهم ترین معضلات در حوزه آسیب های اجتماعی است که اگر به دنبال رفع مشکل نباشیم در آینده مشکلات اجتماعی زیادی به تبع آن ایجاد خواهد شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی از ارسال 160 مقاله به دبیرخانه این همایش خبر داد و افزود: از این تعداد 115 مقاله پذیرفته شده است.

 وی با بیان اینکه 18 مقاله برتر در این همایش ارائه خواهد شد، عنوان کرد: 47 مقاله به صورت پوستر و 18 مقاله نیز به چاپ رسیده است.

باقری با بیان اینکه همایش خانواده و آسیب‌های اجتماعی در دو بخش علمی و عمومی در حال برگزاری است، ادامه داد: کارگاه‌های تخصصی فنون مشاوره در طلاق ویژه روان‌شناسان و مشاوران استان و کارگاه‌های آموزشی ویژه عموم در حاشیه برگزاری این همایش برگزار خواهد شد.

کد خبر 2301965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha