۱۰ خرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۲۸

ویرنجوریت:

ايران و اندونزي دارای مشتركات فراوانی هستند/ تبلیغات غرب علیه ایران اشتباه است

ايران و اندونزي دارای مشتركات فراوانی هستند/ تبلیغات غرب علیه ایران اشتباه است

خرم آباد - خبرگزاری مهر: سفير اندونزي در ايران گفت: ايران و اندونزي دارای مشتركات فراوانی هستند که می تواند زمینه ارتقای روابط این دو کشور را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار مهر، دیان ویرن جوریت پيش از ظهر شنبه در ديدار با نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد ضمن تشكر از مهمان نوازي و استقبال شايسته مسئولين لرستاني اظهار داشت: به محض ورود به خرم آباد به دليل نزديكي شرايط آب و هوايي اين استان با اندونزي احساس كردم كه در وطن خودم هستم.

وي ادامه داد: هنگام عبور از خيابان ها و كوچه هاي استان شاهد زندگي عادي و شاد مردم بودم و بيشتر به اين نتيجه رسيدم كه همه چيزهايي كه غرب درباره ايران مي گويد اشتباه است.

سفير اندونزي در ايران عنوان کرد: از لحاظ اقتصادي و عمراني مي توان كارهاي فراواني در اين استان انجام داد زيرا ظرفيت هاي خوبي در آن وجود دارد.

وي با بيان اينكه ايران و اندونزي بيشتر از اينكه با يكديگر تفاوت داشته باشند مشتركات فراوان دارند تصريح كرد: سفرهاي بسياري به ايران داشته ام اما اميدوارم با اين سفر شرايط بهبود و زمينه هاي ارتقاي روابط دو كشور را فراهم و از تجربيات يكديگر استفاده كنيم.

ویرن جوریت با بيان اينكه مردم ايران بسيار هوشمند و با دانش هستند گفت: در ملاقاتي كه به همراه مسئولان کشور اندونزي با رهبر ايران داشتم از اطلاعات فراواني كه ايشان درباره مردم اندونزي و فرهنگ آنها در اختيار داشتند بسيار متعجب شدم.

وي كشاورزي مردم ايران در زمين هاي ديم و خشک را يكي از ابتكارات و پيشرفت هاي مردم ايران برشمرد و بيان داشت: در اندونزي به رغم وجود زمين هاي كشاورزي و جمعيت فراوان بعضي  محصولات كشاورزي از كشورهاي همسايه وارد مي شود.

ویرن جوریت همچنين وجود تكنولوژي غني و پيشرفته كشاورزي در ايران را زمينه خوبی براي بهبود روابط دو كشور دانست و عنوان كرد: ايران مي تواند اين تكنولوژي و توانايي را در اختيار ما قرار داده و به بهبود وضعيت اقتصادي كشاورزي اندونزي كمك كند.

سفير اندونزي ادامه داد: ايران علاوه بر صنعت و كشاورزي در حوزه نفت و گاز و پتروشيمي هم توانمندي هاي فراوان دارد كه در صورت همكاري با اندونزي مي تواند از صنايع كاغذ، لاستيك چرم، و روغن خوراكي كه از ظرفيت هاي اندونزي هستند استفاده كند.

در ادامه اين ديدار حجت الاسلام ميرعمادي نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بيان اينكه لرستان منطقه اي كوهستاني و داراي منابع آبي فراوان است، وجود آب و آبشارهاي فراوان را بستري مناسب براي توسعه كشاورزي و گردشگری در لرستان دانست.

وی تصريح كرد: بسيار خرسنديم كه اندونزي به عنوان یک کشور مسلمان روابط بهتري با ايران و لرستان داشته باشد و در این راستا بخش خصوصي و اتاق بازرگاني مي توانند نقش موثري در بهبود اين روابط ایفا کنند.

حجت الاسلام میرعمادی یادآور شد: زمان آن رسيده كه علاوه بر روابط دولت ها با يكديگر روابط ملت ها با يكديگر نيز تقويت شود و ايران و اندونزي بايد به طور متقابل براي تحقق اين امر تلاش كنند.

کد خبر 2302092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha