۱۰ خرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۳۹

حجت الاسلام میرعمادی:

ظرفیت های فراوانی برای گسترش روابط میان لرستان و اندونزی وجود دارد

ظرفیت های فراوانی برای گسترش روابط میان لرستان و اندونزی وجود دارد

خرم آباد - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: ظرفیت های فراوانی برای گسترش روابط میان لرستان و اندونزی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی پيش از ظهر شنبه در ديدار با سفير اندونزي در ايران با بيان اینکه روابط دو كشور ايران و اندونزي از گذشته نزديک و صميمي بوده است اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران به دليل اشتراكات فراواني كه میان مردم ايران و اندونزي وجود دارد و همچنین اهميت اين كشور در منطقه علاقه وافري در راستای برقراري روابط سياسي،‌ فرهنگي و اقتصادي و اجتماعي با اين كشور دارد.

وی گفت: بين مردم ايران و اندونزي از نظر اخلاقيات وجوه مشترک فراواني وجود دارد كه مهمان نوازي،‌ خون گرمي،‌ حلم و بردباري از مهمترين اين خصوصيات مشترك اخلاقي است.

حجت الاسلام میرعمادی برگزاری اين گونه سفرها را در راستای آشنايي با آداب و رسوم و فرهنگ دو ملت و همچنين ظرفيت ها وتوانمندي هاي جوامع اسلامي بسيار مفيد و موثر دانست.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد تصريح كرد: در استان لرستان ظرفيت هاي بسيار مطلوبي وجود دارد كه در صورت امكان برقراري ارتباط بين لرستان و ساير استان هاي اندونزي مي تواند موجب تقويت روابط اين دو كشور شود.

وی وجود ظرفيت هاي غني گردشگري،‌ منابع طبيعي و زيرزميني مثل معادن بي نظير سنگ را تنها گوشه اي از پتانسيل های لرستان در برقراري روابط با اندونزي بر شمرد و اظهار داشت: وجود بناهاي تاريخي و اسلامي فراوان در لرستان با توجه به نقش و اهميت اسلام در اندونزي در تقويت روابط فرهنگي دو كشور بسيار موثر است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد ادامه داد: با توجه به اينكه مجمع علمای اندونزي بسيار فعال است ارتباط این مجمع با مجمع علماي لرستان مي تواند راهگشاي خوبي براي تقويت مناسبات لرستان و اندونزي باشد زيرا علما و روحانيت در تقويت روابط و باورهاي ديني مردم در جامعه نقش بسزايي دارند.

حجت الاسلام ميرعمادي از استعمارگري و تكفيری ها به عنوان موانع هميشگي برقراري روابط بين كشورهاي اسلامي ياد كرد و گفت: استعمارگران هميشه به دنبال ايجاد تفرقه، فقر و فلاكت در بين مسلمانان هستند و گواه آن کشورهای مسلمانی است كه به رغم وجود منابع و ظرفيت هاي فراوان بيشتر مردم آن درگير فقر هستند.

وي همچنين در ادامه گفت: تكفيري ها و تندروها عامل ديگر تفرقه بين مسلمانان هستند كه تصويب قانون كفر ستيزي در اندونزي گواهي براين مدعا است كه تكفيري ها و تندروها هميشه مزاحم حركت هاي اسلامي بوده اند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد حضور ايرانيان و سفرهاي آنها را به اندونزي نشان از علاقمندي مردم ايران به برقراري ارتباط با اين كشور پرجمعيت دانست و ابراز اميدواري كرد كه سفر سفير اندونزي به لرستان منشأ خير و بركت برای استان باشد.

حجت الاسلام میرعمادی ادامه داد: امیدواریم سفير اندونزي در این سفر ضمن آشنايي با فعاليت هايي كه جمهوري اسلامي ايران در استانها انجام مي دهد الگوبرداري مناسبي از اين فعاليت ها داشته و زمينه هاي عمران و آباداني در اندونزي نيز فراهم شود.

کد خبر 2302052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha