۱۰ خرداد ۱۳۹۳، ۱۷:۰۴

ویرنجوریت تاکید کرد:

روابط ایران و اندونزی در حوزه های فرهنگی و گردشگری ارتقا یابد

روابط  ایران و اندونزی در حوزه های فرهنگی و گردشگری ارتقا یابد

خرم آباد - خبرگزاری مهر: سفیر کشور اندونزی در ایران با تاکید بر اینکه روابط بین کشور ایران و اندونزی تنها نباید در حوزه تجارت و مسائل اقتصادی باشد، گفت: باید به گونه ای اقدام شود که تعاملات در حوزه های فرهنگی، توریسم، شناخت مردم دو کشور از یکدیگر و ... نیز ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دیان ویرنجوریت ظهر شنبه در دیدار با استاندار لرستان هدف از سفر خود به لرستان را شناخت ظرفیتها و پتانسیلهای این استان عنوان کرد و گفت: همچنین معرفی ظرفیتهای کشور اندونزی در زمینه های مختلف به فعالان تجاری و مسئولان استان هدف من از سفر به این استان بوده است.

وی با بیان اینکه کشور اندونزی در زمینه کشاورزی دارای ظرفیتهایی است، ادامه داد: در این راستا برای رونق این بخش در کشورمان نیازمند کمک ایران در زمینه تامین کودهای شیمایی هستیم.

وی با اشاره به ظرفیتهای ایران و همچنین لرستان در حوزه مکانیزاسیون بخش کشاورزی و همچنین آبیاری تحت فشار عنوان کرد: در این زمینه ایران می تواند نیازهای کشور اندونزی را رفع کند.

سفیر اندونزی در ایران با اشاره به ظرفیتهای مطلوب لرستان در حوزه کشت محصول گندم عنوان کرد: ما هم اکنون در کشور اندونزی نیاز به این محصول داریم و استان لرستان می تواند در این زمینه کمک فراوانی به کشور ما کند.

ویرنجوریت با اشاره به اینکه کشور اندونزی نیز در زمینه های مختلف کاغذ، لاستیک، روغن و ... دارای ظرفیتهای مطلوبی است ادامه داد: در این راستا این کشور می تواند نیازهای ایران و همچنین لرستان را در این بخش ها تامین کند.

وی با تاکید بر اینکه ایران و همچنین کشور اندونزی می توانند در حوزه خودرو با یکدیگر روابط تجاری داشته باشند گفت: با توجه به اینکه ظرفیتهای خوبی در حوزه خودرو سازی در ایران وجود دارد کشور اندونزی نیز می تواند لاستیک مورد نیاز این صنعت در ایران را تامین کند.

سفیر اندونزی در ایران با تاکید بر ارتقای روابط تجاری بین کشورهای ایران و اندونزی تصریح کرد: امیدواریم این امر به مرور زمان بیشتر از گذشته تحقق یابد.

ویرنجوریت با تاکید بر اینکه روابط بین کشور ایران و اندونزی تنها نباید در حوزه تجارت و مسائل اقتصادی باشد گفت: باید در این زمینه به گونه ای اقدام شود که تعاملات در حوزه های فرهنگی، توریسم، شناخت مردم دو کشور از یکدیگر و ... نیز ایجاد شود.

قابلیتهای بازار اندونزی برای جذب سنگ لرستان

دیان ویرنجوریت همچنین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هدف من از سفر به لرستان شناخت ظرفیتها و توانمندیهای این استان از نزدیک بوده است اظهار داشت: تاکنون از مناطق مختلفی از کشور ایران برای تعاملات تجاری، اقتصادی، فرهنگی و ... داشته ایم و برای ادامه این تبادلات و همچنین آشنایی بیشتر با این استان به لرستان سفر کرده ایم
 
وی با بیان اینکه امروز اطلاعاتی از سوی رئیس اتاق بازرگانی خرم آباد و همچنین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در مورد ظرفیتهای لرستان در حوزه های مختلف به من ارائه شد، افزود: به طور حتم این ظرفیتها زمینه تبادل همکاری هیئتهای تجاری و اقتصادی کشور اندونزی و همچنین هیئتهای سرمایه گذاری لرستان را به زودی فراهم خواهند آورد.
 
سفیر کشور اندونزی در ایران با بیان اینکه کشور اندونزی در زمینه های مختلف تکنولوژی صنایع کشاورزی، پتروشیمی، کودهای شیمایی کشاورزی و ... نیازمند تعامل با کشور ایران است عنوان کرد: همچنین در حوزه سنگهای نمای ساختمانی نیز این کشور نیازمند تعامل با کشور ایران و به خصوص استان لرستان است.
 
ویرنجوریت با بیان اینکه هم اکنون کشور اندونزی در حال ساخت و سازهای فراوان است عنوان کرد: در این راستا با توجه به اینکه استان لرستان در حوزه صنعت سنگ دارای ظرفیت فراوانی است می تواند نیاز ما را در این حوزه تامین کند چرا که تا پیش از این ما سنگ خود را از کشورهای اروپایی و ایتالیا وارد می کردیم.
 
کد خبر 2302169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha