۲۸ خرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۴۳

سفیر اندونزی:

بخش صنعت استان مرکزی ظرفیتی ممتاز در تقویت مناسبات اقتصادی ایران و اندونزی است

بخش صنعت استان مرکزی ظرفیتی ممتاز در تقویت مناسبات اقتصادی ایران و اندونزی است

اراک- خبرگزاری مهر: سفیر اندونزی در ایران توانمندی های استان مرکزی به ویژه در بخش صنعت را ظرفیتی ممتاز برای تقویت روابط دوجانبه ایران و اندونزی دانست و گفت: استان مرکزی با زیرساختهای صنعتی و تنوع محصولات تولیدی شرایطی ویژه برای تقویت مناسبات اقتصادی با استانهای صنعتی اندونزی نظیر باندونگ و سوراپایا دارد.

به گزارش خبرنگار مهر،  هیئت کشور اندونزی متشکل از سفیر، دبیر انجمن دولتی ایران و اندونزی، کنسول، دبیر بخش اقتصادی و عضو اتاق بازرگانی اندونزی به شهر اراک امروز سفر کردند.

سفیر اندونزی در ایران ظهر روز شنبه در بدو ورود به استان هدف از این سفر را بازدید از توانمندی های این استان دانست و گفت: در این سفر توانمندی های استان مرکزی برای گسترش همکاری صنعتی و تولیدی بررسی می شود.

دیان ویرنجوریت با تاکید بر اینکه توانمندیهای استان مرکزی به ویژه در بخش صنعت، ظرفیتی ممتاز برای تقویت روابط دوجانبه ایران و اندونزی است اظهارداشت:  استان مرکزی با زیرساختهای صنعتی و تنوع محصولات تولیدی شرایطی ویژه برای تقویت مناسبات اقتصادی با استانهای صنعتی اندونزی نظیر باندونگ و سوراپایا دارد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه 86 درصد از جمعیت اندونزی مسلمان است قرابت معنوی و فرهنگی بالایی در توسعه روابط دوجانبه وجود دارد.

گفتنی است این هیئت در سفردو روزه  خود به استان مرکزی با استاندار مرکزی و تجار و بازرگانان دیدار می کنند و از نزدیک با ظرفیت های صنعتی پتروشیمی و نیروگاه شازند و ماشین سازی اراک و واحد تولیدی عسل سالار خمین آشنا می شوند.

بازدید از بیت قدیمی امام خمینی(ره) در شهر خمین و موزه حسن پور در اراک نیز از دیگر برنامه های پیش بینی شده سفر هئیت اندونزیایی به استان مرکزی است.

اندونزی با وسعت یک میلیون و 919 کیلومتر مربع بیش از 242 میلیون نفر جمعیت دارد و چهارمین قطب پرجمعیت جهان محسوب می شود. این کشور شامل مجموعه جزایری در جنوب شرق آسیا و اقیانوس کبیر است که با جزیره گینه نو، مالزی و باپوپا مرز مشترک داد.

کد خبر 2314662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha