۱۰ خرداد ۱۳۹۳، ۱۷:۳۸

حجت الاسلام ابراهیم زاده:

4000 نفر از خراسان جنوبی به مرقد امام(ره) اعزام می شوند

4000 نفر از خراسان جنوبی به مرقد امام(ره) اعزام می شوند

بیرجند – خبرگزاری مهر: مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از اعزام چهار هزار نفر برای زیارت مرقد امام خمینی(ره) از این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی ابراهیم زاده ظهر شنبه در نشست برنامه ریزی مراسم ارتحال امام خمینی(ره)، اظهارداشت: در ایام ارتحال امام راحل بیش از چهار هزار زائر از استان به مرقد امام اعزام می شوند.

وی با بیان اینکه این تعداد زائر با 100 دستگاه اتوبوس از مکانهای مختلف استان به مرقد امام اعرام می شوند، افزود: زائران شامل اقشار مختلف مردم، اصناف و بازاریان، خانواده های شاهد و ایثارگر، دانشجویان و... خواهد بود.

وی زمان اعزام زائران از بیرجند را 12 خرداد ماه عنوان کرد و بیان داشت: زائران ساعت 14 از ناحیه سپاه بیرجند اعزام می شوند.

وی از برگزاری سه برنامه محوری ویژه رحلت امام خمینی(ره) در مرکز استان خبر داد و گفت: برگزاری مراسم شب 14 خرداد با سخنرانی معاون اول قوه قضائیه، مراسم روز14 خرداد در امامرادگان باقریه بیرجند و مراسم روز 15 خرداد نیز در محل بازار بیرجند برگزار می شود.

مسئول شورای هماهنگی استان خراسان جنوبی ادامه داد: همزمان 20 برنامه محوری در سطح استان پیش بینی شده است.

وی همچنین از اجرای برنامه های فرهنگی در ایام خبر داد و گفت: برگزاری مسابقات فرهنگی توسط دستگاه های فرهنگی استان، برگزاری مسابقه وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی(ره) و برپایی نمایشگاه های خوشنویسی و عکس و... از برنامه های محوری ایام ارتحال امام است.

وی بیان کرد: در این ایام 50هزار پوستر، 15 هزار جلد کتاب و مجله و 350 عدد بنر و پارچه ویژه رحلت امام و 15 خرداد در سطح استان توزیع می شود.

حجت الاسلام ابراهیم زاده بیان داشت: 15 خرداد42 را مبداء 22 بهمن 57 است که  بعد ازسخنرانی کوبنده امام خمینی (ره) در مدرسه فیضیه قم ودستگیری ایشان، مردم به پشتوانه امام زمان خویش به خیابانها ریختند واین هجوم مردم باعث شد رژیم پهلوی هزاران نفراز مردم بیگناه را در شهرها ی گوناگون به خاک وخون بکشد و باید این روزیعنی 15 خرداد برای همیشه در تاریخ زنده نگه داشته شود .  

کد خبر 2302315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha