۱۱ خرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۰۴

سرهنگ افراسیابی خبر داد:

سهمیه 30 هزار نفری خراسان رضوی در مراسم ارتحال امام(ره)/ برگزاری اردوهای جهادی ویژه پاسداران

سهمیه 30 هزار نفری خراسان رضوی در مراسم ارتحال امام(ره)/ برگزاری اردوهای جهادی ویژه پاسداران

مشهد – خبرگزاری مهر: معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) از سهمیه 30 هزار نفری خراسان رضوی برای حضور در مراسم ارتحال امام راحل خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پاسدار علی اکبر افراسیابی، ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: سهمیه این استان برای حضور در مراسم  ارتحال امام راحل 30 هزار نفر اعلام شده که پیش بینی می کنیم از این میزان ۲۰ هزار نفر شرکت کنند.

وی ادامه داد: از میان 20 هزار نفری که از این استان به مرقد امام خمینی(ره) اعزام می‌شوند، بین 50 تا 55 درصد خواهران و 45 تا 50 درصد برادران هستند.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) افزود: اعزام این افراد در قالب کاروان‌های مردمی و نهادهای دولتی و خصوصی است و 12 هزار نفر از مشهد و 18 هزار نفر از شهرستان ها به مراسم ارتحال امام راحل فرستاده می شوند.

وی با اعلام اینکه اکثریت افرادی که اعزام می شوند در گروه‌های سنی نوجوان و جوان هستند، تاکید کرد: 10 درصد اعزام‌ها از امروز، 50 درصد فردا و 40 درصد هم پس فردا انجام می‌شود.

افراسیابی بیان کرد: در این سفر زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران نیز پیش بینی شده و هزینه این سفر به ازاء هر نفر 90 هزار تومان است که از این میزان حدود 65 هزار تومان مربوط به هزینه ایاب و ذهاب و حمل و نقل اتوبوس‌ها و مابقی برای وعده های غذایی در طول سفر درنظر گرفته شده است.

وی گفت: این سفر سه روزه بوده و سال جاری سفر با حمل و نقل ریلی، سه برابر سال گذشته افزایش یافت اما به دلیل هزینه‌های بالا و معطلی در ایستگاه راه آهن تهران با استقبال مردم روبرو نشد.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) با اشاره به برنامه های گرامیداشت هفته پاسدار، افزود: سخنرانی فرمانده سپاه امام رضا(ع) پیش از خطبه‌های نماز جمعه، دیدار جمعی از پاسدران استان با نماینده ولی فقیه، تجلیل از پاسداران در حوزه های علمی، اجتماعی، فرهنگی، بازدید از همکاران پاسدار در منطقه مرزبانی جنوب شرق کشور و برگزاری اردوهای جهادی ویژه کارکنان پاسدار بخشی از برنامه هایی است که به منظور گرامیداشت هفته پاسدار تدارک دیده شده است.

افراسیابی یادآور شد: دیدار با مراجع عظام تقلید، دیدار با خانواده شهدای پاسدار، معرفی توانمندی‌های سپاه در حوزه های مختلف از دیگر برنامه های این هفته است همچنین به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل (ره) ویژه برنامه هایی در نظر گرفته شده است که از جمله این برنامه‌ها؛ برگزاری مراسم مشترک نیروهای مسلح در رواق امام خمینی (ره) حرم رضوی و اجرای  محفل بازخوانی وصیت نامه ایشان در مساجد مشهد است.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) با اعلام اینکه پاسدار کسی است که طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی به دفاع از دستاوردها و ارزش های نظام اسلامی بپردازد، افزود: سپاه مسیر حرکتی خود را طبق خط تبیین شده حضرت امام خمینی (ره) انتخاب کرده و در این راستا عموم برنامه‌های اجرایی سپاه در هر سال متناسب با نام آن سال بوده است.

افراسیابی یادآور شد: سپاه پاسداران در حوزه اقتصاد برنامه‌های اقتصاد مقاومتی را در 15 بخش تعریف کرد که از جمله آنها تولید مرغ بومی و قارچ، حمایت از محصولات کشاورزی و دامداری است و به منظور ترویج هرچه بهتر اقتصاد مقاومتی مبلغ 50 میلیارد تومان در سال گذشته هزینه شد.

کد خبر 2302878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha