۱۲ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۱۳

قوامي:

پروژه سد مياندشت اسفراين امسال به اتمام مي رسد/ اختصاص يك درصد از صندوق توسعه ملي براي عشاير

پروژه سد مياندشت اسفراين امسال به اتمام مي رسد/ اختصاص يك درصد از صندوق توسعه ملي براي عشاير

اسفراین - خبرگزاری مهر: نماينده مردم اسفراين در مجلس شوراي اسلامي گفت: پروژه سد مياندشت اسفراين طی سال جاری به اتمام خواهد رسيد.

هادي قوامي در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در صورت تخصيص اعتبار پروژه سد مياندشت اسفراين امسال به اتمام خواهد رسيد و در سال 94 عمليات آبريزي آن انجام مي شود.

رئيس فراكسيون عشاير در مجلس شوراي اسلامي در خصوص مصوبات امسال مجلس براي جامعه عشايري كشور گفت: در سال جاري يك درصد از صندوق توسعه ملي براي عشاير كشور به صورت وام پرواربندي به ارزش 450 ميليارد تومان در نظر گرفته شده است.

وي اضافه كرد: براین اساس مقرر شده است تا اين ميزان وام از طريق صندوق توسعه و بانك عامل به موقع در اختيار عشاير كشور گذاشته شود.

قوامي با تاكيد براينكه سهم عشاير تمامي استان ها به صورت جداگانه در نظر گرفته شده است، تصريح كرد: از اين ميزان وام، مبلغ پنج ميليارد تومان در مرحله اول براي جامعه عشاير خراسان شمالي اختصاص يافته كه به زودي از طريق شركت هاي تعاوني بين آنان توزيع خواهد شد.

وي با اشاره به اينكه علاوه بر پرداخت تسهیلات پروار بندي به عشاير كشور، موارد ديگري نيز در مجلس مصوب شده، اظهار داشت: 20 ميليارد تومان نیز از محل تملك دارايي استان ها  به منظور پرداخت بخشي از قبوض گاز عشاير در نظر گرفته شده است.

به گفته قوامي مبلغ 30 ميليارد تومان نيز در رديف اسكان عشاير همراه با پروژه هايي كه در اين خصوص در كشور انجام مي شود به تصويب رسيده است.

اين نماینده مجلس اضافه كرد: علاوه بر اين در مجلس شوراي اسلامي اعتباراتي در خصوص جايگاه سوخت، انبار و راههاي عشايري تصويب شد.

رئيس فراكسيون عشاير در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اجراي طرح سلامت در كشور عنوان كرد: در راستاي بهداشت عشاير كشور نيز اعتباراتي مصوب شده كه با اجراي طرح سلامت همگاني در كشور چنانچه عشاير نياز به بستري داشته باشد تنها پرداخت پنج درصد هزينه درمان بر عهده فرد است و مابقي از محل بودجه هاي در نظر گرفته شده پرداخت خواهد شد.

کد خبر 2303382

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha