۱۲ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۱۳

خدرایی:

بیش از 400 هزار تن گندم در استان مرکزی تولید می شود

بیش از 400 هزار تن گندم در استان مرکزی تولید می شود

اراک- خبرگزاری مهر: مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: باتوجه به بارندگی نسبتا مناسب زمستان گذشته و بهار امسال تولید گندم درسال زراعی جاری نسبت به سال قبل افزایش خواهدداشت و بر اساس پیش بینی ها مجموع تولید گندم استان درسال زراعی جاری به بیش از400 هزار تن خواهد رسید.

غلام حسین خدرایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: باتوجه به بارندگی نسبتا مناسب زمستان گذشته و بهار امسال تولید گندم درسال زراعی جاری نسبت به سال قبل افزایش خواهدداشت و بر اساس پیش بینی ها مجموع تولید گندم استان درسال زراعی جاری به بیش از400 هزار تن خواهد رسید.

وی گفت: سطح زیرکشت گندم آبی و دیم در استان مرکزی حدود 210 هزار هکتار است و این استان با تولیدبیش ازچهارصد هزار تن محصول ، در رتبه هشت تاسیزدهم استانهای برتر تولیدکننده گندم در کشور به شمار می رود.

وی اظهار داشت: بدلیل بارشهای مناسب پیش بینی می شودامسال استان مرکزی از نظرتولید گندم در ردیف هشتم یا نهم کشور قرار گیرد.

مدیر زراعت جهادکشاورزی استان با اشاره به اینکه تاکنون در سطح 92 هزار هکتار از اراضی زیر کشت گندم عملیات مبارزه با سن انجام شده گفت: دویست سمپاش بخش خصوصی و پانصد دستگاه سمپاش بخش دولتی به صورت رایگان برای مقابله با این آفت بکارگیری شده و باوجود بارشهای مناسب و امیدواری کشاورزان به تولید محصول باکیفیت، هجوم آفات می تواند بر کاهش تولیدات استان تاثیرگذار باشد.

وی در پایان قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم درسال جاری را  هزار و 50 تومان اعلام کرد و گفت: محصولات سن زده بالای دو درصد قیمتی بسیارکمتر از نرخ تضمینی خریداری و درصورت بالابودن سطح خسارت خریداری نمی شود.

کد خبر 2303388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha