۲۵ خرداد ۱۳۹۳، ۸:۵۴

مجدآبادی خبر داد:

اجرای عملیات مبارزه با سن گندم در 146 هزار هکتار از مزارع استان مرکزی

اجرای عملیات مبارزه با سن گندم در 146 هزار هکتار از مزارع استان مرکزی

اراک - خبرگزاری مهر: مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: تاکنون در سطح 146 هزار هکتار از مزارع استان مرکزی عملیات مبارزه با سن گندم انجام شده که پیش بینی می شود به 220 هزار هکتار برسد.

مسلم مجدآبادی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه عملیات مبارزه با سن گندم در استان از اوایل فروردین شروع شده گفت: دشت فراهان، آشتیان، تفرش و ساوه از جمله مناطقی است که بیشترین تراکم آفت سن گندم در آن وجود دارد.

وی با اشاره به اهمیت مبارزه با سن گندم در کیفیت محصول گفت: سن غلات یکی از آفات خسارت زای مزارع گندم و جو است که اگر به موقع مبارزه نشود بین 70 تا 80 درصد خسارت به مزارع وارد می کند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به اینکه کار مبارزه با آفت سن گندم تا 10 تیر ماه در استان ادامه دارد به کشاورزان توصیه کرد تا در فرصت باقیمانده نسبت به مبارزه برعلیه این آفت اقدام کنند تا ضمن جلوگیری از خسارت،  محصول خوب و با کیفیتی داشته باشند.

وی اضافه کرد: سن گندم یک آفت بومی که علاوه بر مناطق شمالی و جنوبی کشور  بیشتر در استانهای غربی از جمله کردستان،  مرکزی، کرمانشاه، همدان و لرستان بیشتر دیده می شود.

سن غلات یکی از آفات کلیدی خسارت زای مزارع است که هر ساله با گرم شدن تدریجی هوا در اواخر زمستان و اوایل بهار این آفات از کوه ها و مراتع اطراف که زیستگاه طبیعی و اماکن زمستان گذران آن است به مزارع سرازیر شده و به مزارع غلات خسارت وارد می کند.

260 هزار هکتار از اراضی استان مرکزی زیر کشت گندم و جو قرار دارد که از این میزان 210 هزار هکتار آن گندم آبی و دیم است.
 

کد خبر 2311268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha